Skip to main content

این که آیا شما می توانید با پوکی استخوان کار کنید به چیزهای زیادی بستگی دارد. به عنوان مثال، چه مقدار پوکی استخوان شما پیشرفت کرده است ، نوع کار و شغلی که شما دارید ، و اینکه آیا می توانید فعالیت هایی که انجام می دهید را برای سلامت استخوانتان امن کنید یا خیر.

در اوایل، اکثر مردم نمی دانند که پوکی استخوان دارند. اما این یک بیماری پیشرونده است که می تواند باعث ناتوانی بیمار شود ، همچنین می تواند چالش هایی را در همه زمینه های زندگی برای فرد درگیر پوکی استخوان ایجاد کند.


علائم و خطرات پوکی استخوان


در پوکی استخوان، کاهش تراکم مواد معدنی استخوان و توده استخوانی یا تغییر در ساختار و استحکام استخوان ها وجود دارد. در نتیجه، با پوکی استخوان، شما در معرض خطر بیشتری برای شکستگی استخوان هستید

پوکی استخوان به عنوان یک “بیماری خاموش” شهرت دارد زیرا در اوایل، اکثر افراد علائم واضحی ندارند. اغلب، اولین علامت که ظاهر می شود ، شکستگی استخوان است.

کمر درد شدید ، از دست دادن قد و حالت خمیده شدن کمر از دیگر علایم پوکی استخوان هستند

شکستگی استخوان‌ها می‌تواند در اثر فعالیت‌های به ظاهر ساده و عادی رخ دهد، مانند:

سرفه کردن، عطسه کردن
خم شدن یا بلند کردن چیزی
سقوط از ارتفاع کم


شکستگی استخوان می تواند منجر به عوارضی مانند موارد زیر شود :

  • درد مزمن
  • ناتوانی
  • نیاز به مراقبت طولانی مدت
  • افسردگی
  • کاهش کیفیت زندگی


اشتغال و پوکی استخوان


داشتن پوکی استخوان لزوماً به این معنا نیست که شما سریعا استخوانتان می‌شکند یا نمی‌توانید کار کنید. از آنجایی که تحلیل رفتن استخوان یک فرآیند تدریجی است، خیلی به مرحله پوکی استخوانی که در آن قرار دارید بستگی دارد. ملاحظات دیگر عبارتند از:

سن و شرایط سلامتی
اگر درد مزمن یا مشکلات حرکتی دارید
این که آیا اخیراً آسیب دیده اید
نوع کاری که انجام می دهید
اگر کارفرمای شما می‌تواند امکانات رفاهی برای شما ایجاد کند


خطرات در محل کار برای افراد مبتلا به پوکی استخوان


شغل شما ممکن است شما را در معرض خطر شکستگی استخوان قرار دهد اگر شامل موارد زیر باشد:

خم شدن یا چرخش مکرر ستون فقرات
بالا رفتن از نردبان
بلند کردن وسایل سنگین
فعالیت های پر تحرک
خطرات سقوط از ارتفاع


آیا باید به کارفرمای خود بگویید پوکی استخوان دارید؟
شما موظف نیستید که به کارفرمای خود بگویید که پوکی استخوان دارید. اگر قصد دارید برای اقامت معقول درخواست کنید، باید وضعیت خود را به آنها بگویید.


مشاغلی که به کار فیزیکی شدید نیاز دارند ممکن است برای افراد مبتلا به پوکی استخوان، به ویژه در مراحل بعدی رشد، خطرناک باشد. همچنین، نشستن پشت میز در طول روز می تواند به گردن و ستون فقرات فشار وارد کند و منجر به تنش و فشار عضلانی شود.

مقدار خطری که در شغل و کار شما را تهدید می کند به ویژگی های سلامت شما، نوع کاری که انجام می دهید و محیط محل کار شما بستگی دارد. اگر در مورد ایمنی موقعیت کاری خود سؤالی دارید، بحث با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی می تواند به روشن شدن موارد کمک کند.

نحوه ایجاد یک محیط کار ایمن


برای کنترل درد و کاهش خطر شکستگی در محل کار می توانید کارهایی انجام دهید.

مدیریت درد
سعی کنید گردش کار خود را تغییر دهید تا زمان زیادی را در یک موقعیت صرف نکنید. تناوب بین نشستن و ایستادن یا استراحت سریع یا پیاده روی ممکن است کمک کند.

هنگام مصرف داروهای مسکن، بیش از دوز توصیه شده مصرف نکنید. برخی از داروهای تجویزی می توانند بر عملکرد شما تأثیر بگذارند و باعث ایجاد مشکلات ایمنی مانند خواب آلودگی شوند.

مهم است که این موضوع را از قبل با پزشک خود در میان بگذارید تا ببینید آیا جایگزین وجود دارد یا خیر. .

مدیریت درد در ساعات استراحت می تواند در کار کمک کند. تحقیقات نشان می‌دهد که تمرین‌هایی مانند یوگا و پیلاتس می‌توانند درد مزمن در ستون فقرات را کاهش دهند. سایر درمان‌هایی که ممکن است برای شما مفید باشد فیزیوتراپی، درمان شناختی رفتاری، و مداخلات مبتنی بر ذهن آگاهی هستند.

از کار هایی که ریسک شکستگی استخوان را بالا می برد اجتناب کنید
اجتناب از شکستگی به معنای انجام اقداماتی برای کاهش لغزش، زمین خوردن و افتادن است. شما می توانید برخی از موارد را به تنهایی انجام دهید یا ممکن است لازم باشد از کارفرمای خود برای تسهیلاتی مانند موارد زیر کمک بخواهید :

  • از او بخواهید اگر پله وجود دارد نرده بگذارد تا با کمک نرده ها پله ها را بالا پایین بروید
  • محیط کاری شما را خلوت نگه دارد و وسایل مرتب چیده شود تا شما سر در گم در پیدا کردن اشیا و وسایل نشوید


هنگام بهبودی از آسیب، استفاده از عصا یا واکر را برای حمایت بیشتر در حین بهبودی در نظر بگیرید. اگر زمین بخورید، ممکن است برگشتن بدون استفاده از ابزارهای کمکی دشوار باشد. یک گوشی موبایل با خود داشته باشید یا یک سیستم هشدار پزشکی دریافت کنید.

بسیاری از افراد مبتلا به پوکی استخوان به کار خود ادامه می دهند. اما پوکی استخوان بسته به پیشرفت آن می تواند محدودیت برای فرد ایجاد کند تا جایی که بیمار نتواند به شغل و کار خود ادامه دهد

در برخی موارد، ممکن است نتوانید به کار خود ادامه دهید. اگر این اتفاق افتاد، می توانید برای مزایای ناتوانی تامین اجتماعی درخواست دهید. این فرآیندی است که شامل ثبت سابقه کار و وضعیت پزشکی شما می شود.