Skip to main content

آیا چیزی که می خورید می تواند به کمردرد شما و درمان آن کمک کند؟

تحقیقات علمی نشان داده است که بسیاری از غذاها التهاب را کاهش می دهند (یا افزایش می دهند) که علت شناخته شده کمردرد است. بنابراین زمانی که کمر درد دارید، تغییر رژیم غذایی ممکن است به شما در جلوگیری از آن کمک کند.

حال سوال اینجاست که برای درمان کمر درد بهترین مواد غذایی و مکمل ها چیست و چی باید بخوریم

قصد داریم بهترین مکمل ها و مواد غذایی را برای درمان کمر درد معرفی کنیم

برای درمان کمر درد کپسول پودر شاخ گوزن ELK بخورید

آیا می‌دانستید که این مکمل طبیعی به دلیل خواص درمانی آرتریتی که دارد می تواند کمر درد را کاهش دهد و حتی درمان کند

با توجه به پروتئین های ضد التهابی موجود در مخمل شاخ گوزن کانادایی و همچنین توانایی آن در درمان مواردی مانند آرتریت و پوکی استخوان، مخمل شاخ گوزن ELK می تواند برای درمان انواع بیماری ها از جمله کمردرد استفاده شود.

پودر شاخ گوزن کانادایی قویترین ضد التهاب طبیعی است


مطالعات انجام شده در آزمایشگاه هانشان داده است که پیلوز، یکی از پروتئین های موجود در مخمل شاخ گوزن، دارای ویژگی ها و خواص ضد التهابی است

. در حالی که اطلاعات زیادی در مورد پیلوز خارج از کاربرد آن در طب سنتی شرقی و همچنین نتایج مداوم در حال ظهور از مطالعات علمی مداوم روی مخمل شاخ گوزن ELK در دست نیست ولی داده ها امیدوار کننده به نظر می رسد که پیلوز که در مخمل شاخ گوزن کانادایی یافت می شود، دارای خواص ضد التهابی قابل توجهی است که می تواند به تسکین کمردرد کمک کند.

کپسول پودر شاخ گوزن ELK برای درمان آرتروز


مخمل شاخ گوزن نژاد کانادایی همچنین حاوی IGF-1 است که برای درمان آرتروز شناخته شده است.

در حالی که آرتریت به طور معمول به شرایطی اشاره دارد که مفاصل را تحت تأثیر قرار می دهد همچنین می تواند ستون فقرات را نیز تحت تأثیر قرار دهد و منجر به کمردرد شود.

مطالعات متعددی انجام شده است که نشان می دهد مکمل IGF-1 می تواند به درد ناشی از کمر درد کمک کند. یک مطالعه انجام شده توسط مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی ایالات متحده نشان داد که بین سطوح پایین IGF-1 و آرتریت در بدن ارتباط وجود دارد. همین مطالعه نشان داد که IGF-1 دارای خواص ضد التهابی مشابه پیلوز است که با هم برای کاهش کمردرد در مصرف کنندگان مخملی شاخ گوزن کانادایی کار می کنند.

به دنبال رهایی از کمردرد هستید؟ کپسول شاخ گوزن ROYAL ELK را امتحان کنید


مطالعات علمی متعددd نشان داده است که مخمل شاخ گوزن دارای خواص ضد التهابی است تا جایی که می توان از این مکمل به عنوان درمانی برای آرتریت استفاده کرد.

اگر به دنبال تسکین و درمان کمردرد هستید و دارو ها و مکمل های دیگر به شما جواب نداده است ، کپسول پودر شاخ گوزن کانادایی ROYAL ELK را امتحان کنید

مخمل شاخ گوزن سرشار از پروتئین‌هایی مانند پیلوز و IGF-1 است که به کاهش التهاب، افزایش انرژی کمک می‌کند که به دلیل دارا بودن فاکتور های رشد به بازسازی مهره های آسیب دیده کمر و گردن می شود و به بیماران اجازه می‌دهد تا زندگی راحت‌تری داشته باشند.

سبزیجات بخورید


سبزی های برگ دار و سبزیجات چلیپایی مانند بروکلی، گل کلم واسفناج باید بخشی از برنامه غذایی همه باشد. اینها حاوی ویتامین های A، C و K هستند که آنتی اکسیدان هایی هستند که التهاب را تسکین می دهند. آنها همچنین یک مزیت دیگر ارائه می دهند – یک ترکیب طبیعی به نام سولفورافان، که آنزیمی را که باعث درد و التهاب مفاصل می شود، مسدود می کند که فوق العاده برای درد کمر مفید هستند

سبزیجات برگ سبز فیبری هستند و نقش اساسی در حفظ سلامت کلی بدن شما دارند.

سبزیجات ریشه ای مانند هویج، چغندر و کدو تنبل سرشار از بتاکاروتن هستند که یک آنتی اکسیدان قوی است. افزودن آنها می تواند در کاهش درد زانو و کمر معجزه کند. هویج را به عنوان بخشی از سالاد خود به طور منظم مصرف کنید.

برای کمر درد حبوبات بخورید


حبوبات مانند عدس، لوبیا و نخود منبع غنی از پروتئین، مواد معدنی، فلاونوئیدها و فیبر هستند. آنها نه تنها به تقویت بدن کمک می کنند، بلکه خاصیت ضد التهابی و بازسازی کنندگی آن ها نیز درد زانو و کمر را تا حد زیادی کاهش می دهد و بافت ها را سریع تر بهبود می بخشد.


میوه های آبدار بخورید


میوه ها، به خصوص انواع آبدار، باید جزء ضروری برنامه غذایی شما برای کاهش درد کمر باشد.

سیب، آناناس، توت ها، گیلاس، انگور و مرکبات (لیمو، پرتقال) از فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان ها تشکیل شده اند. این ترکیبات گیاهی برای کاهش التهابات ناشی از درد زانو و کمر به صورت پشت سر هم عمل می کنند. پوست میوه را مصرف کنید تا بیشترین فواید را داشته باشید.

مصرف منظم گوجه فرنگی (بله، یک میوه است!) نیز توصیه می شود زیرا حاوی لیکوپن می باشد که یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است. از هر گونه آسیب دائمی سلول های رباط جلوگیری می کند و در عین حال بافت های ملتهب را سریع تر ترمیم می کند.