Skip to main content

پماد کپسایسین یک مسکن موضعی محبوب برای زانو درد است که می‌توان آن را بدون نسخه از داروخانه خریداری کرد یا در خانه آن را درست کنید .

کپسایسین خانگی می تواند درد مفاصل و زانو درد ناشی از آرتریت و سایر بیماری های اسکلتی عضلانی را درمان کند. این پماد و کرم به جز زانو برای مفاصل دیگر مانند لگن و مهره های گردن و کمر مناسب هست

کپسایسین از فلفل چیلی به دست می آید. کارشناسان معتقدند وقتی کرم یا پماد کپسایسین روی پوست استفاده می شود:

  • احساس گرما ایجاد می کند که درد را تسکین می دهد
  • با کاهش سطح یک انتقال دهنده عصبی شیمیایی (ماده P) که به گیرنده های درد متصل می شود، با سیگنال های درد به مغز تداخل ایجاد می کند.

دستور العمل های زیادی برای درست کردن کرم کپسایسین خانگی موجود است. تقریباً همه دستور العمل ها شامل پودر فلفل است که از فلفل چیلی تهیه می شود و روغن هایی مانند روغن زیتون و/یا روغن نارگیل. در برخی از دستور العمل ها موم زنبور عسل هم است

هنگام تهیه این پماد برای زانو درد ، اکثر افراد برای جلوگیری از پخش ناخواسته کرم به پوست و چشم، دستکش دستشان می کنند.

نحوه نگهداری کرم کپسایسین خانگی


روغن های موجود در کرم کپسایسین خانگی ممکن است فاسد شوند. مدت زمانی که طول می کشد تا یک روغن فاسد شود بسته به نوع و سن روغن، نوع ظرف نگهداری مورد استفاده، دمای نگهداری و قرار گرفتن در معرض نور بسیار متفاوت است.

به طور کلی، نگهداری این پماد در یک ظرف شیشه ای که در شرایط تاریک و در یخچال نگهداری می شود، بهترین کار است.

نحوه استفاده از پماد کپسایسین برای زانو درد


کرم کپسایسین که یکی از بهترین پماد ها برای تسکین زانو درد هست را می توان تا ۴ بار در روز استفاده کرد.

کسانی که برای اولین بار از کرم کپسایسین استفاده می کنند – چه از محصولات خانگی و به صورت آماده – ممکن است بخواهند ابتدا کپسایسین را روی قسمت کوچکی از پوست خود آزمایش کنند.

کرم را مستقیماً روی پوست ناحیه دردناک مفصلی خود بمالید. فقط به اندازه ای که قابل جذب توسط پوست باشد از پماد استفاده کنید.
پس از استفاده از پمادروی پوست، احساس گرما یا سوزش ایجاد می کند. این احساس پس از چند روز استفاده کاهش می یابد و ممکن است با استفاده طولانی مدت به کلی از بین برود.
هنگام استفاده از کپسایسین از دستکش استفاده کنید یا دست ها را کاملا بشویید.
اگر دست ها ناحیه تحت درمان هستند، کرم را بمالید و از تماس دست با چشم و دهان خودداری کنید.

اجتناب از دست زدن به چشم ها و دهان برای مدت طولانی می تواند یک چالش باشد، بنابراین برخی از کاربران توصیه می کنند که دست های پماد زده خود را ۳۰ دقیقه پس از استفاده بشویید.
در صورت تحریک، قرمزی، تورم یا خارش پوست، استفاده از پماد را متوقف کنید. همچنین توجه داشته باشید که این عوارض جانبی می تواند با هوای گرم و مرطوب، حمام کردن در آب گرم یا تعریق تشدید شود.

منع استفاده

کرم کپسایسین نباید روی پوست زخمی یا تحریک شده یا افرادی که به کپسایسین یا فلفل تند حساسیت دارند استفاده شود. به زنانی که در دوران شیردهی، باردار یا در تلاش برای باردار شدن هستند، توصیه می شود قبل از استفاده از کرم کپسایسین با پزشک خود مشورت کنند.

هنگام بیرون از منزل باید از کرم ضد آفتاب روی پوست استفاده شود. واکنش های آلرژیک مانند مشکلات تنفسی یا تورم گلو نیاز به مراقبت های پزشکی فوری دارند.