Skip to main content

می خواهیم موثرترین و جدیدترین دارو و روش درمانی فیبرومیالژی را به شما معرفی کنیم که افراد زیادی را بهبودی چشمگیری بخشیده و حتی بعضی افراد با آن به درمان قطعی دست یافته اند

فیبرومیالژیا چیست؟
فیبرومیالژی یک بیماری مزمن است که شامل درد اسکلتی عضلانی است که معمولاً به عنوان “احساس بی حسی، گزگز، سوزش و ضربه زدن” توصیف می شود. مشکلات خواب، خستگی و ناراحتی عاطفی نیز می تواند با این وضعیت همراه باشد.

در حال حاضر، فیبرومیالژیا هیچ درمانی ندارد و پزشکان در حال حاضر مطمئن نیستند که چه چیزی باعث آن می شود.

درمان های استاندارد برای علائم فیبرومیالژیا شامل مسکن ها، داروهای ضد افسردگی و داروهای ضد تشنج است. اینها می توانند به کاهش علائمی مانند درد، خستگی و بی خوابی کمک کنند.

با این حال، برای برخی از افراد، این داروها ممکن است راه حل کاملی را ارائه نکنند. آنها ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند که ادامه مصرف آنها را دشوار می کند و ممکن است به اندازه کافی درد را تسکین ندهند.

به همین دلیل، اغلب تغییرات سبک زندگی و درمان های طبیعی بیشتری توصیه می شود. در زیر چند مورد از درمان های طبیعی محبوب تر برای فیبرومیالژیا آورده شده است.

درمان فیبرومیالژی با کپسول شاخ گوزن کاناداییی ROYAL :

نظر یکی از استفاده کنندگان از کپسول شاخ گوزن کانادایی رویال در مورد فیبرومیالژی

طبق تحقیقات انجام شده در بنیاد آرتریت امریکا اکثر افراد مبتلا به فیبرومیالژی دچار کمبود و پایین بودن سطوح فاکتور های رشد در بدنشان هستند کپسول رویال الک به دلیل دارا بودن فاکتور های رشد آی جی اف به صورت کاملا طبیعی و نچرال می تواند این پایین بودن سطوح را جبران کرده و خیلی زود با کمک آی جی اف یک ، آی جی اف دو و ای جی اف ها هورمون های رشد را در بدن اکتیو کرده و کمک به بازسازی بافت های تخریب شده در بدن کرده و درد های عضللانی و اسکلتی مرتبط با فیبرومیالژی را از بین برده و درمان کند

از دیگر عناصر سازنده شاخ گوزن نژاد امریکای شمالی ( ELK ) کولاژن نوع یک و کولاژن نوع دو است که باعث استحکام استخون ها و غضروف های مفاصل می شود که کمک به بهبودی درد های استخوانی و مفصلی بیماران مرتبط با فیبرومیالژیا خواهد کرد

این محصول در کانادا توسط شرکت ROYAL ELK تولید می شود جهت اطلاعات بیشتر می توانید به ghozrofsaz.com و وب سایت سازنده محصول royalelk.com مراجعه نمایید

روش ها و راهکار های درمانی دیگر برای کنترل فیبرومیالژی وجود دارد که به بررسی آن ها خواهیم پرداخت که می توانید برای درمان فیبرومیالژی در کنار استفاده از داروی کپسول شاخ گوزن کانادایی انجام دهید تا زودتر به درمان قطعی برسید

درمان طبیعی شماره ۱: یوگا


چندین مطالعه نشان می دهد که یوگا ممکن است به کاهش علائم فیبرومیالژیا کمک کند. یک مطالعه کوچک و قدیمی در سال ۲۰۱۲ نشان داد که یوگا، همراه با تمرینات تنفسی و مدیتیشن، علائم فیبرومیالژی و مهارت های مقابله ای را بهبود می بخشد. این حتی ۳ ماه پس از مطالعه اولیه هنوز هم صادق بود – به شرطی که فرد همچنان تمرین کند.

یک گزارش مورد جدیدتر از منبع معتبر ۲۰۲۰ این اظهارات را تکرار کرد و دریافت که ۹ ماه یوگا به فردی که مبتلا به فیبرومیالژیا بود کمک کرد تا خستگی عضلانی را کاهش دهد و کیفیت کلی زندگی را بهبود بخشد.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ همچنین نشان داد که به نظر می‌رسد یوگا علائم درد را کاهش می‌دهد و خواب را بهبود می‌بخشد، البته به میزان متوسط.

محققان هشدار می دهند که هر چه بیشتر به تمرین واقعی یوگا پایبند باشید، روی درد و خواب بهتر تاثیر می گذارد.

درمان طبیعی شماره ۲: مدیتیشن


آیا مدیتیشن می تواند روشی را که مغز شما سیگنال های درد را پردازش می کند تغییر دهد؟ بنیاد آرتریت امریکا هنوز در این مورد نظر کاملا مثبت ندارد ، اما واضح است که مدیتیشن می تواند تا حدودی از درد فیبرومیالژی را تسکین دهد.

یک بررسی بالینی از منبع مورد اعتماد در سال ۲۰۱۵ شواهدی را نشان داد که مدیتیشن می تواند شدت علائم فیبرومیالژیا و همچنین استرس را کاهش دهد.

یک بررسی جدیدتر از منبع معتبر ۲۰۱۷ همچنین به این نتیجه رسید که مدیتیشن ذهن آگاهی ممکن است موارد درد، استرس و شدت علائم را در افراد مبتلا به فیبرومیالژی بهبود بخشد.

این مطالعه ادامه می دهد که تحقیقات بیشتری باید انجام شود تا مشخص شود آیا مدیتیشن واقعا به تغییرات فیزیولوژیکی خلاقانه کمک می کند یا به سادگی به فرد اجازه می دهد با علائم خود بهتر برخورد کند.

درمان طبیعی شماره ۳: ماساژ درمانی


ماساژ درمانی می تواند برای شرایط مختلف از جمله فیبرومیالژی بسیار مفید باشد.

بر اساس یک بررسی در سال ۲۰۱۴، افرادی که قادر به شرکت در ماساژ درمانی برای بیش از ۵ هفته بودند، علائم درد، اضطراب و افسردگی را بهبود بخشیدند. با این حال، مانند بسیاری از درمان های طبیعی دیگر، محققان می گویند که مطالعات بیشتری باید انجام شود که صحت این تحقیقات تایید گردد

درمان طبیعی شماره ۴: ورزش


حتی اگر زمانی که با درد شدید فیبرومیالژیا مواجه هستید، ایجاد انگیزه برای ورزش کردن در خود دشوار است، اما مطالعات نشان می‌دهد که ورزش هوازی و وزنه‌برداری هر دو برای بیماران فیبرومیالژی مفید هستند.

در حقیقت، تحقیقات در سال ۲۰۱۷ نشان داد که تمرینات هوازی و تقویت عضلانی موثرترین راه برای کاهش درد و بهبود رفاه در افراد مبتلا به فیبرومیالژی است.

اگر قبلاً هرگز وزنه بلند نکرده اید، حتماً با یک مربی شخصی معتبر در مورد برخی از حرکت های مفید برای شروع صحبت کنید.

درمان طبیعی شماره ۵: طب سوزنی


طب سوزنی نوعی از طب سنتی چینی است که در آن سوزن های نازکی در نقاط مختلف بدن وارد پوست شما می شود. برای درمان فیبرومیالژی استفاده می شود.

بر اساس یک تحقیقات در سال ۲۰۱۹، طب سوزنی یک درمان ایمن و موثر برای فیبرومیالژیا است و حتی ممکن است در کوتاه مدت و بلندمدت در مورد مدیریت درد از دارو موثرتر باشد. اما قبل از اینکه محققان بتوانند با اطمینان بگویند که این درمان واقعاً چقدر مؤثر است، باید مطالعات گسترده تری انجام شود.