Skip to main content

می خواهیم جدیدترین و موثرترین روش های درمانی برای پوکی استخوان که در پژوش های علمی مورد تایید قرار گرفته اند را برای شما بازگو کنیم البته این درمان ها بیشتر یک روش در کنار درمانی که پزشک رای شما تجویز کرده است پیش میبرد و نباید راه حل های پزشک خود را قطع کنید

هدف از هر روش درمانی جایگزین ، مدیریت یا التیام شرایط بدون استفاده از دارو است. برخی از روش های درمانی جایگزین می توانند برای پوکی استخوان استفاده شوند ، بسیاری از افراد موفقیت را گزارش می دهند.

همیشه قبل از شروع هر داروی یا درمان جایگزین پزشک خود را مطلع کنید. ممکن است تداخلاتی بین گیاهان و داروهایی که در حال حاضر مصرف می کنید وجود داشته باشد. پزشک می تواند به شما کمک کند تا یک برنامه درمانی متناسب با نیاز شما هماهنگ شود.

در حالی که تحقیقات علمی بیشتری در این مورد لازم است ، اعتقاد بر این است که برخی از گیاهان و مکمل ها باعث کاهش یا بالقوه از بین رفتن استخوان ناشی از پوکی استخوان می شوند.

گیاهانی که می توانند پوکی استخوان را بهبود ببخشند :

  • پودر شاخ گوزن آمریکای شمالی ( الک ولوت آنتلر )

موثرترین درمان پوکی استخوان به عنوان طبیعی درمانی همین پودر می باشد

پودر این نژاد خاص شاخ گوزن ها حاوی کولاژن های سری دو و سه نوع فکتور های رشد و همچنین کلسیم هست که یک فرمول منحصر به فرد برای پر کردن تراکم استخوانی به حساب می آید آی جی اف باعث تحریک سلول های بنیادی در بدن انسان و در نتیجه بازسازی بافت و استخوان های آسیب دیده توسط خود بدن فرد می شود

کپسول elk هیچ گونه عوارض جانبی نداشته و کاملا بدون ضرر است و منع استفاده ای ندارد

  • شبدر قرمز


به نظر می آید که شبدر قرمز از تریکب هایی بمانند استروژن پدید آمده است . از آنجا که استروژن به صورت نچرال می تواند به حافظت از استخوان کمک کند ، برخی از دکترها ممکن است استفاده از آن را برای درمان پوکی استخوان پیشنهاد کنند.

با این حال ، هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد شبدر قرمز در کاهش سرعت از دست دادن استخوان موثر است.

ترکیبهای شبه استروژن درون شبدر قرمز احتمال داردبا دارونماهای دیگر که دکتر نسخه کرده تداخل داشته باشد و برای بعضی از افراد مناسب نباشد. اگر قصد استفاده از آن را دارید ، حتماً با پزشک خود در میان بگذارید. تداخلات دارویی و عوارض جانبی احتمالی قابل توجهی وجود دارد.

  • سویا


دانه های سویا که برای تولید محصولاتی مانند توفو و شیر سویا استفاده می شود حاوی ایزوفلاون است. ایزوفلاون ها ترکیباتی مانند استروژن هستند که ممکن است به محافظت از استخوان ها کمک کرده و از دست دادن استخوان را متوقف کنند.

به طور کلی توصیه می شود قبل از استفاده از سویا در پوکی استخوان ، با پزشک خود صحبت کنید ، به خصوص اگر دارای سرطان های هورمونی مانند پستان هستین

  • کوهوش سیاه


کوهوش سیاه یک نوع گیاه است که سال ها در پزشکی بومی آمریکا استفاده می شود. همچنین از آن به عنوان ضد دافع حشرات استفاده شده است. این ماده درون خود فیتو استروژن (مواد شبه استروژن) دارد که ممکن است به جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان کمک کند.

یک مطالعه ۲۰۰۸ منبع معتبر نشان داد که کوهوش سیاه باعث تشکیل استخوان در موش ها می شود. تحقیقات علمی بیشتری برای تعیین اینکه آیا این نتایج می توانند به درمان در انسان مبتلا به پوکی استخوان گسترش یابد ، نیاز است.

به دلیل عوارض جانبی احتمالی ، حتماً قبل از استفاده از کوهوش سیاه با پزشک مشورت کنید.

  • گیاه دم اسبی


دم اسبی گیاهی است که دارای خواص دارویی احتمالی است. اعتقاد بر این است که سیلیسیم موجود در دم اسبی صحرایی با تحریک بازسازی استخوان کمک شایانی خواهد کرد

اگرچه آزمایش های بالینی برای حمایت از این ادعا وجود ندارد ، اما هنوز هم دم اسبی به عنوان یک درمان پوکی استخوان توسط پزشکان جامع توصیه می شود.

گیاه صحرایی دم اسب را می توان به عنوان چای ، تنتور یا کمپرس گیاهی مصرف کرد. این می تواند با الکل ، لکه های نیکوتین و دیورتیک ها تعامل منفی داشته باشد ، و مهم است که هنگام استفاده از آن به طور مناسب هیدراته باشید.

  • ملاتونین


ملاتونین هورمونی است که توسط غده صنوبری در بدن شما ساخته می شود. سالهاست که ملاتونین بعنوان یک کمک طبیعی در خواب و همچنین یک ماده ضد التهاب معرفی می شود. مناع معتبر پزشکی اکنون به این باور رسیده اند که ملاتونین باعث رشد سالم سلول های استخوانی می شود.

ملاتونین تقریباً در هر کجا به صورت کپسول ، قرص و به صورت مایع یافت می شود و مصرف آن کاملا بی خطر است. اما می تواند باعث خواب آلودگی شود و با داروهای ضد افسردگی ، داروهای فشار خون و بتا بلاکرها اختلال ایجاد کند ، بنابراین ابتدا با پزشک خود قبل از مصرف آن مشورت کنید.