Skip to main content

بسیاری از راه حل های خانگی و بدون نسخه می توانند به طور موثری درد آرتروز زانو را درمان کنند و زندگی روزمره را برای افراد متلا به آرتروز زانو راحت و راحت تر کنند. برخی از درمان های خانگی درمان های یک بار مصرف هستند که تسکین سریع و کوتاه مدت را فراهم می کنند. سایر درمان ها شامل تغییر عادت های روزمره است.

درمان های خانگی برای تسکین درد آرتروز شامل موارد زیر است:

  • کمپرس گرم یا سرد


درمان با گرما یا سرما ممکن است تسکین درد فوری و کوتاه مدت ناشی از آرتروز زانو باشد.

گرما درمانی ممکن است باعث کاهش درد و بهبود گردش خون در مفصل زانو و اطراف آن شود. استفاده از کمپرس گرم روی زانو همچنین می تواند سفتی عضلات و خشکی را برطرف کرده و به گرم شدن زانو قبل از فعالیت کمک کند.

سرما درمانی باعث کاهش التهاب ، درد و تورم می شود. همچنین باعث کاهش هدایت عصب می شود و به طور بالقوه سرعت سیگنال های درد را به مغز کاهش می دهد. کمپرس سرد ممکن است به طور دوره ای و / یا بعد از فعالیت بدنی بر روی مفصل آرتروز اعمال شود.

می توانید داخل یک کیسه پلاستیک چند تیکه یخ بیاندازید ور درب پلاستیک را ببندید و روی مفصل زانو یک تکه پارچه انداخته و روی پارچه کمپرس یخ را گذارید

اقدامات احتیاطی مهم: برای جلوگیری از آسیب به پوست و / یا عصب ، نباید بیش از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در یک بار از کمپرس سرد یا گرم درمانی استفاده کنید. علاوه بر این ، از کمپرس نباید در ترکیب با داروهای موضعی استفاده شود ، زیرا خطر صدمه به پوست و / یا تغییر اثربخشی داروها وجود دارد. همچنین اگر دیابت دارید و پوست شما حساس هست حتما برای استفاده از این روش با پزشک خود مشورت کنید

  • به زانوی خود استراحت دهید


یک زانوی مفصل آرتروز می تواند در اثر افزایش فعالیت بدنی یا ورزش فشرده ، شعله ور و شرایط آن حاد شود. گاهی اوقات چنین شعله هایی بهتر است با یک دوره کوتاه استراحت ، برای چند ساعت یا حتی یک روز ، درمان شوند. (به طور کلی ، اگر درد در زانوی شما بعد از یک هفته استراحت بهبود پیدا نکرد سریعا به پزشک ارتوپد خود مراجعه کنید

  • درمان تحریک الکتریکی


تحقیقات نشان می دهد که دستگاه تحریک الکتریکی می تواند با استفاده از پالس های الکتریکی ، درد آرتروز زانو را کاهش دهد. این دستگاه ها گاهی توسط فیزیوتراپیست ها مورد استفاده قرار می گیرند و برای خرید آنلاین و بدون نسخه پزشک در فروشگاه ها در دسترس هستند.

قدرت پالس های الکتریکی را معمولاً می توان تنظیم کرد ، از خفیف تا قوی. برای اکثر افراد درمان تحریک الکترونیکی بدون درد است ، اما برای برخی از افراد ناراحت کننده است.

بیشتر دستگاه های تحریک الکترونیکی به یکی از دو دسته تقسیم می شوند: تحریک الکتریکی عصبی از طریق پوست (TENS) یا میدان الکترومغناطیسی پالس PEMF

تحریک الکترونیکی برای همه مفید نیست. این روش به طور معمول در ترکیب با سایر درمان های آرتروز زانو ، مانند یک رژیم ضد التهابی استفاده می شود.

به رژیم غذایی ضد التهابی آرتروز مراجعه کنید

  • مسکن ها


مسکن های خوراکی مانند ایبوپروفن (Advil) و ناپروکسن (Aleve) ممکن است به طور موقت درد آرتروز زانو را تسکین دهند. این داروها عوارض جانبی دارند و برای استفاده طولانی مدت روزانه توصیه نمی شوند. به طور خاص ، NSAID ها می توانند باعث ناراحتی معده شوند ، و استفاده منظم از آن می تواند منجر به زخم و خونریزی منجر شود ، که می تواند تهدید کننده زندگی باشد.

همچنین ممکن است از استامینوفن برای تسکین درد آرتروز استفاده شود و در صورت استفاده مناسب ممکن است عوارض جانبی کمتری داشته باشد (متخصصان بهداشت معمولاً کمتر از ۳۰۰۰ میلی گرم در روز را توصیه می کنند). به افراد بالای ۷۲ سال توصیه می شود با ارائه دهندگان خدمات بهداشتی خود مشورت کنند ، زیرا ممکن است دوز کمتری از دارو مناسب باشد.

  • استفاده از مکملهای غضروف ساز


برخی از افراد دریافت یک مکمل روزانه باعث کاهش درد مزمن آرتروز زانو می شوند. شروع کاهش درد ممکن است هفته ها تا ماه ها طول بکشد. کاهش درد معمولاً چشمگیر نیست ، اما ممکن است مفید باشد ، به ویژه هنگامی که همراه با ورزش و رژیم ضد التهابی استفاده شود .

از مهمترین مکمل ها در این زمینه می توان به کپسول های زردچوبه همراه زنجبیل و کپسول پودر شاخ گوزن کانادایی اشاره کرد .

  • تکنیک های مقابله با درد


برای کاهش درد زانو می توان از روش های آرامش ، مانند مراقبه ، تصاویر دیداری ، بازخورد زیستی یا هیپنوتیزم استفاده کرد. اگرچه این تکنیک ها می توانند باعث ساکت شدن درد در کوتاه مدت شوند اما معمولاً وقتی به طور منظم تمرین می شوند بسیار موثر هستند و درد در مفصل زانو را خاموش خواهند کرد