Skip to main content

صبحانه مهمترین وعده غذایی در روز است ، و این مطمئناً زمانی صادق است که شما یک بیماری مزمن مانند آرتریت روماتوئید یا روماتیسم را مدیریت می کنید. اگر مبتلا به آرتریت روماتوئید هستید، هر وعده غذایی فرصتی برای حمایت از مفاصل و پوست شماست.

قصد داریم بهترین مکمل غذایی طبیعی را برای وعده صبحانه شما معرفی کنیم که نقش بسزایی در مهار سیستم ایمنی و درمان قطعی روماتیسم دارد

کپسول شاخ گوزن کانادایی ROYAL ELK بهترین وعده صبحاگاهی روماتیسم

گوزن های نژاد کانادایی که به ELK معروف هستند دارای شاخ های غول پیکر معجزه آسایی هستند که داخل و درون این شاخ ها مملو از فاکتور های رشد به نام آی جی اف هستند

این آی جی اف ها باعث ازاد شدن فاکتور های رشد در بدن و تحریک کردن سلول های بنیادی در بدن بیمار روماتیسمی می شود

و بدن با کمک این آی جی اف به ترمیم با فت های اسیب دیده خود و از همه مهمتر جلوگیری از درگیر شدن سیستم ایمنی بدن با مفاصل و پوست می شود

کپسول شاخ گوزن کانادایی رویال باعث بهبود قابل توجه در بیماران آرتریت روماتوئید می شود بهتر است از این مکمل قبل از وعده صبحانه استفاده کنید

بهتر است صبح ها حدود ۶۰۰ میلی گرم از پودر خالص شاخ گوزن کانادایی برای درمان روماتیسم مفصلی به عنوان طبیعی درمانی استفاده گردد

برای اطلاعات بیشتر روی کپسول شاخ گوزن کانادایی رویال کلیک کنید

غذاهایی با خواص ضدالتهابی می توانند درد و سفتی مفاصل را تسکین دهند – فرآیندی که از روده شروع می شود.

متأسفانه، غذاهای معمولی که شما در وعده صبحانه خود میل می کنید می توانند مضر باشند . دکتر کوهن می‌گوید: «همه اینها تقریباً کربوهیدرات‌هایی هستند که خیلی سریع در بدن به اجزای قندی تجزیه می‌شوند و قند التهاب‌آور است». در عوض، یک وعده صبحگاهی ضد التهابی را هدف قرار دهید که حاوی پروتئین، چربی های سالم و آنتی اکسیدان ها باشد . غذاهای باقیمانده از یک شام سالم مانند مرغ کبابی و سبزیجات را امتحان کنید .

معرفی وعده صبحانه برای روماتیسم

ماست یونانی با میوه

ماست سرشار از پروتئین پرکننده و باکتری های خوب است.

در مطالعه‌ای که در دسامبر ۲۰۱۷ در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد، زنانی که به مدت ۹ هفته روزانه ماست کم‌چرب می‌خوردند، در مقایسه با زنانی که این کار را نمی‌کردند، علائم التهاب کمتری داشتند.

دکتر کوهن روماتولوژیست مطرح در امریکا ، ماست یونانی ساده را توصیه می کند که پروتئین بیشتری نسبت به انواع دیگر دارد. فقط لیست مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید تا مطمئن شوید شکر اضافه ای وجود ندارد.

سپس یک سیب سبز ارگانیک برش خورده یا یک مشت توت ارگانیک به ماست خود اضافه کنید.

این میوه ها حاوی آنتی اکسیدان های ضد التهاب و همچنین فیبر مانند پکتین هستند. در مطالعه‌ای که در ژانویه ۲۰۱۸ در ژورنال Nature Communications منتشر شد، موش‌هایی که رژیم غذایی سرشار از پکتین داشتند، نسبت به موش‌هایی که رژیم غذایی استاندارد داشتند، التهاب و آسیب استخوانی کمتری پیدا کردند .

علاوه بر این، از آنجایی که روده شما این نوع فیبر را تخمیر می کند، اسیدهای چرب ضد التهابی تولید می کند که برای افراد مبتلا به روماتیسم نیز مفید است.


املت ماهی قزل آلا

سعی کنید چند تخم مرغ را هم بزنید و مقداری ماهی سالمون کبابی رنده شده به آن اضافه کنید. در مطالعه ای که در ژوئن ۲۰۱۷ در مجله Arthritis Care & Research منتشر شد، افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید که حداقل دو بار در هفته ماهی می خوردند نسبت به افرادی که کمتر از یک بار در ماه ماهی می خوردند، التهاب مفصلی کمتری داشتند.

یکی از دلایل آن می تواند اسیدهای چرب امگا ۳ در ماهی باشد که به کنترل التهاب کمک می کند. در مطالعه دیگری در در مارس ۲۰۱۷، افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید که بیشترین میزان چربی های امگا ۳ را مصرف می کردند، کمترین درد غیرقابل قبول و درد مقاوم به درمان را داشتند. به دنبال تخم مرغ های تغذیه شده با بذر کتان باشید که سرشار از امگا ۳ است.

دکتر کوهن می‌گوید: «اغلب آنهایی که با امگا ۳ تغذیه می‌شوند دارای امگا ۳ هستند که چربی بسیار خوبی برای روماتیسم به خصوص در وعده صبحانه است.»

نان بدون گلوتن میل کنید

نان تست بدون گلوتن را امتحان کنید. دکتر کوهن دریافت که برخی از افراد مبتلا به روماتیسم وقتی مصرف گلوتن خود را کاهش می دهند، احساس بهتری دارند.

می توانید با نان تست بدون گلوتن از آووکادو نیز استفاده کنید آووکادو سرشار از چربی های تک غیراشباع است که ممکن است از مفاصل در برابر التهاب محافظت کند. مطالعه‌ای که در آوریل ۲۰۱۸ در مجله پزشکی Clinical Nutrition منتشر شد، نشان می‌دهد که افراد مبتلا به روماتیسم مفصلی که چربی‌های تک غیراشباع بیشتری مصرف می‌کنند ممکن است نسبت به افرادی که کمتر مصرف می‌کنند، احساس بهتری داشته باشند.

کره بادام زمینی

کره بادام منابع غنی پروتئین هستند و مانند آووکادو حاوی چربی های تک غیراشباع هستند. مقداری کره بادام زمینی را در یک بشقاب بریزید و همراه اووکادو و شیر میل کنید