Skip to main content

اگر شما مبتلا به آرتروز زانو شده باشید قطعا انتخاب صبحانه درست می تواند درد مفاصل زانوی شما را تحت تاثیر بگذارد،

به طور کلی، هرچه غذا کمتر فرآوری شده باشد، احتمال اینکه برای مفاصل و سلامت کلی شما مفید باشد بیشتر است. برخی از گروه‌های غذایی مانند میوه‌ها، سبزیجات و چربی‌های سالم که شما می توانید برای یک وعده مفید صبحانه خود استفاده کنید حاوی عوامل منحصربه‌فردی هستند که می‌توانند درد مفاصل زانوی شما را از بین ببرد .

می خواهیم بهترین مفید ترین وعده صبحانه را برای آرتروز زانو معرفی کنیم

۱ ماهی سالمون


چند دلیل وجود دارد که چرا ماهی سالمون ارزش افزودن به صبحانه یک فرد مبتلا به آرتروز زانو را دارد

ممکن است شنیده باشید که دوستان و اعضای خانواده در مورد مصرف مکمل امگا ۳ یا روغن ماهی صحبت می کنند و دلیل خوبی برای محبوبیت آن وجود دارد. امگا ۳ شکلی از چربی ضروری است که نقش ضد التهابی عمده ای در بدن ایفا می کند، از جمله کاهش التهابی که ممکن است در مفاصل شما به خصوص در زانو ها ایجاد شود.

۲ کلم بروکلی


شاید این سبزی چلیپایی را به عنوان یک غذای اصلی صبحانه در نظر نگیرید، اما ارزش افزودن آن را به صبحانه برای یک بیمار مبتلا به ارتروز زانو را دارد.

بروکلی و سایر سبزیجات چلیپایی مانند گل کلم حاوی ترکیبی هستند که به مسدود کردن آنزیمی که منجر به التهاب و درد مفاصل در زانو می شود کمک می کند.

در حالی که نباید کمتر از ۲.۵ فنجان سبزیجات در روز مصرف کنید، سعی کنید حداقل نیم فنجان از کل سبزیجات مصرفی شما از سبزیجات چلیپایی تامین شود. این دسته از سبزیجات همراه با یک ترکیب ضد التهابی، سرشار از آنتی اکسیدان ها و فیبر هستند که آنها را به یک مکمل عالی برای هر وعده غذایی برای ارتروز زانو تبدیل می کند.

در یک وعده مفید صبحانه، کلم بروکلی خرد شده را به تخم مرغ های همزده اضافه کنید یا گلچه ها را با سیب زمینی شیرین ، بو داده و با سوسیس مرغ ترکیب کنید.

۳ زردچوبه

این ریشه به دلیل رنگ زرد پر جنب و جوش خود شناخته شده است و اغلب در غذاهای کاری یافت می شود. زردچوبه دارای خواص ضد التهابی است که می تواند درد مفاصل مرتبط به ارتروز زانو را کاهش دهد و حتی تصور می شود حافظه را بهبود می بخشد و خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

زردچوبه تازه را می توان به راحتی به یک اسموتی اضافه کرد، در حالی که زردچوبه خشک شده می تواند مکمل بیشتر غذاهای خوش طعم، از سوپ و خورشت گرفته تا سالاد و سرخ کردنی اضافه کرد

دفعه بعد که اسموتی را در خانه ترکیب کردید، برای تقویت تغذیه، زردچوبه تازه یا خشک را به مخلوط اضافه کنید.

در حالی که زردچوبه تلخی کمی دارد، شیرینی میوه موجود در اسموتی شما به راحتی طعم آن را پنهان می کند. اگر می خواهید زردچوبه بیشتری را به برنامه صبحانه خود اضافه کنید، سعی کنید مقداری از آن را روی نان تست آووکادو یا روی ماست یونانی ساده پاشید.

۴ روغن زیتون

این روغن پخت و پز به دلیل داشتن چربی های مفید برای قلب و طعم ملایم شناخته شده است و همچنین می تواند به کاهش التهاب و درد مفاصل زانو کمک کند.

تصور می شود که آنتی اکسیدان های موجود در روغن زیتون با عمل مشابه ایبوپروفن بیشترین فواید ضد التهابی را دارند. در واقع، تحقیقاتی وجود دارد که نشان می‌دهد روغن زیتون خالص حتی می‌تواند درد مفاصل را در صورت استفاده موضعی روی مفاصل کاهش دهد.
در حالی که می‌توانید این کار را در هر زمانی از روز برای کاهش درد مفاصل انجام دهید، وقتی نوبت به وعده صبحانه‌تان می‌رسد، چند راه برای ترکیب این چربی سالم وجود دارد. می توانید یک قطره چکان به اسموتی خود اضافه کنید، به جای کره روی نان تست خود استفاده کنید یا قبل از پختن املت تخم مرغ و سبزیجات، با روغن زیتون تابه خود را چرب کنید.

۵ سیر

سیر که به خاطر طعم تندش معروف است، دارای خواص ضدالتهابی است که ممکن است درد مفاصل مرتبط به ارتروز زانوی شما را کاهش دهد. در طول تاریخ، سیر یک داروی محبوب برای شرایط سلامتی بوده است و تصور می‌شود که خواص دارویی زیادی دارد. در حالی که تحقیقات بیشتری برای درک گسترده این فواید سلامتی ضروری است، واضح است که سیر می تواند التهاب را کاهش دهد و حتی ممکن است به جلوگیری از آسیب غضروف در کسانی که آرتریت دارند کمک کند.

سیر را می توان به راحتی به هر غذای خوش طعم صبحانه ی مفید ارتروز اضافه کرد.

سعی کنید سیر برشته شده را روی نان تست بمالید، سیر خرد شده را بهصبحانه خود اضافه کنید، یا قبل از پخش کردن آن روی نان تست، سیر ریز شده را با آووکادو ترکیب کنید. فقط مطمئن شوید که قبل از رفتن به بیرون از خانه ، دندان های خود را مسواک بزنید!

انتخاب های غذایی شما می تواند بر سلامتی شما تاثیرگذار باشد، از پیشگیری و درمان بیماری های مزمن گرفته تا کاهش ناراحتی های مرتبط با درد مفاصل. در حالی که هر یک از این عوامل می تواند تأثیر مثبتی بر درد مفاصل شما داشته باشد، احتمالاً هنگام ترکیب چندین مورد از این عادت ها به عنوان بخشی از یک سبک زندگی سالم، بیشترین سود را خواهید دید

استفاده مکرر از این صبحانه بعد از چند ماه درد و التهاب مرتبط با ارتروز زانو کاهش پیدا خواهد کرد