Skip to main content

اگر مبتلا به آرتروز شدید باید هر چه سریعتر درمان را شروع کنید این درمان ها شامل کاهش علائم ارتروز هست و عوامل خطر را کاهش می دهد همچنین تغییرات زیادی در سبک زندگی ایجاد می شود که می توانید روند بیماری را کند تر کنید

بنابراین خیلی مهم است در درجه اول از مبتلا شدن به آرتروز جلوگیری کیند مهمترین گام در این زمینه تغییر در شیوه زندگی شماست که به آن خواهیم پرداخت فراموش نکنید همیشه پیشگیری بهتر از درمان است

تغییر سبک زندگی برای آرتروز

تغییر سبک زندگی برای جلوگیری از آرتروز


برخی از عوامل و عادت ها که در زندگی روزمره ما وجود دارد بر خطر ابتلا به آرتروز مفصلی تأثیر می گذارد. ایجاد برخی از تغییرات در سبک زندگی می تواند به شما در بهبود سلامت مفاصل کمک کرده و از مبتلا شدن به ارتروز جلوگیری کند.

خطرات شغلی را مدیریت کنید

پس از بررسی های مجله پزشکی ساینس انگلستان بیش از چهل درصد مبتلایان به آرتروز که به پزشک ارتوپود مراجعه کرده بودند ، دارای شغل هایی بوده اند که به مفاصلشان فشار وارد می کرده است
مشاغلی که حرکات تکراری زیادی را شامل می شوند ، ممکن است بر مفاصل شما فشار وارد کنند . اگر شغل شما شامل موارد زیر است با پزشک خود در مورد راه های کاهش خطر ابتلا به آرتروز صحبت کنید:

زانو زدن مکرر
بلند کردن چیز های سنگین
پیچش
پیاده روی زیاد
ورزش سنگین

وزن سالم داشته باشید


اضافه وزن یکی از بزرگترین عوامل خطر ابتلا به ارتروز است ، زیرا فشار اضافی را بر روی مفاصل وارد می کند ، که می تواند باعث خراب شدن غضروف مفصل شما شود. افراد دارای اضافه وزن و چاقی در معرض خطر بالای ابتلا به مشکلات مفصلی هستند. کم کردن وزن می تواند به کاهش درد و بهبود علائم کمک کند.

به اندازه کافی استراحت کنید


ورزش و تحرک می تواند به افراد در ایجاد مفاصل و عضلات سالم کمک کند ، اما استفاده بیش از حد از مفاصل می تواند خطر ابتلا به ارتروز را افزایش دهد. نکته اصلی تعادل است. اگر مفاصل شما متورم یا درد دارند ، به آنها استراحت دهید.

سعی کنید حداقل ۱۲ساعت در روز از استفاده مفصل متورم خودداری کنید. استراحت به یک مفصل آسیب دیده به کاهش خطر ابتلا به آرتروز در آینده کمک می کند.

علاوه بر این ، برای کسانی که ارتروز دارند ، خستگی می تواند درد را افزایش دهد. اطمینان حاصل کنید که هر شب به اندازه کافی می خوابید.

قند خون را کنترل کنید


طبق پژوهش های بنیاد آرتروز امریکا ، دیابت ممکن است یک عامل خطر قابل توجه برای ابتلا به آرتروز باشد.

سطح بالای گلوکز می تواند باعث شکل گیری مولکول هایی شود که غضروف را سفت می کند و دیابت همچنین می تواند باعث التهاب شود که می تواند از بین رفتن غضروف ها را تسریع کند. تحت کنترل نگه داشتن دیابت و تنظیم سطح گلوکز می تواند به جلوگیری از آرتروز در مفصلها کمک کند.


اگرچه هیچ درمان مطلقی برای آرتروز وجود ندارد ، اما روش های زیادی برای پیشگیری و تسکین و مدیریت علائم آن هست ، حفظ یک سبک زندگی سالم همراه با ورزش سبک ، استراحت کافی و خواب کافی و حفظ رژیم غذایی و وزن مناسب روش های ساده ای است که می توانید علائم بیماری های آرتریتی به خصوص آرتروز را کاهش و مدیریت کنید تا بتوانید زندگی سالم و پر از انرژی داشته باشید