Skip to main content

بیش از ۲۷ میلیون آمریکایی مبتلا به آرتروز هستند و این بیماری با افزایش سن و کاهش استحکام مفاصل تشدید خواهد شد.

آرتروز از مهمترین دلایل معلولیت در بزرگسالان است. در سن ۴۰ سالگی ، ۹۰٪ از افراد در مفصل های خود (زانو ، پهلو ، پا ، لگن) دارای مقداری از آرتروز هستند اما ممکن است بدون علائم باقی بمانند. اشعه ایکس دقیقا نشان خواهد داد که شما آرتروز دارید یا خیر

واضح است که آرتروز یک بیماری پزشکی قابل توجه است. آیا می توان از آن جلوگیری کرد؟ اگر پیشگیری از آرتروز امکان پذیر باشد ، افراد احتمالاً به کارهایی که باید انجام دهند توجه می کنند

توصیه هایی برای پیشگیری از آرتروز


باید بگوییم به جز دلایل ارثی ژنتیکی و بالارفتن سن بقیه عوامل خطر برای ابتلا به ارتروز را می توان جلویش ایستاد و یا حداقل از تشدید شدن این بیماری جلوگیری کرد

شش توصیه اساسی برای پیشگیری از آرتروز وجود دارد. به هر یک فکر کنید و از خود بپرسید که آن ها را ایا تاکنون رعایت کرده اید یا خیر ، اگر جواب شما خیر است از همین لحظه اصلاحات را در سبک زندگی خود لحاظ کنید

  • تناسب اندام داشته باشید


تخمین زده شده است که هنگام راه رفتن ۳ تا ۶ برابر وزن بدن فرد از طریق زانو تحمل می شود. به عبارت دیگر ، داشتن ۱۰کیلو اضافه وزن با هر قدم برداشتن هنگام راه رفتن ، زانو را ۳۰ تا ۶۰ درصد بیشتر تحت فشار قرار می دهد . نیرویی که از ناحیه ران قرار دارد ، حداکثر سه برابر وزن بدن است. کم کردن وزن باعث کاهش فشار در مفاصل می شود.

  • به طور منظم ورزش کنید و در فعالیت بدنی منظم شرکت کنید


برای سلامتی مطلوب مفاصل ، توصیه می شود که افراد حداقل پنج روز در هفته ۳۰ دقیقه ورزش متوسط ​​داشته باشند. این یک واقعیت ثابت شده است که ورزش منظم دارای فواید سلامتی است. فعالیت های تفریحی متوسط ​​یا ورزش به عنوان یک عامل خطر برای OA در نظر گرفته نمی شود. طبق نتایج مطالعه بنیاد ارتروز ، سطح پایین تری از ورزش نیز می تواند مفید باشد. به طور کلی ، بهتر است برخی از ورزش ها که پر فشار است را انجام ندهید

  • از مفاصل خود محافظت کنید


چندین اصل در مراقبت از مفاصل وجود دارد که در صورت رعایت آنها به صرفه جویی در انرژی و حفظ عملکرد صحیح مفاصل کمک می کند. توصیه کاملاً ساده است ، اما باید مراقب حرکات مناسب باشید و علائم بدن (به عنوان مثال درد) را تشخیص دهید. وضعیت خوب بدن و مکانیک مناسب بدن از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا محافظت از مفاصل عامل پیشگیری از آرتروز است.

  • از فشار پی در پی به مفاصل خودداری کنید


نشانه های فشار تکراری شامل تکرار بیش از حد بدون وقفه یک فعالیت یا حرکت ، حرکات غیر طبیعی یا ناجور ، تحرک بیش از حد ، وضعیت نادرست بدن و خستگی عضلات است. این علائم معمولاً با شغل شما در ارتباط است.

افرادی که نیاز به شغل سنگین تکراری ، پله نوردی ، چمباتمه زدن یا خزیدن دارند ، ممکن است در معرض خطر ابتلا به OA باشند. به نظر می رسد افرادی که در مشاغل خاصی کار می کنند ، در معرض خطر بیشتری قرار دارند ، از جمله افرادی که در کشاورزی ، آتش نشانی ، جنگلداری و معدن کار می کنند.

سعی کنید در محل کار خود راه حل پیدا کنید و از فشار های مکرر طولانی مدت روی مفصل ها ی خود جلوگیری کنید.

  • به درد خود گوش کن


این توصیه بسیار واضح به نظر می رسد ، با این وجود مردم همیشه با دردشان سازگار نیستند. یادگیری مشاهده درد به عنوان سیگنالی مبنی بر اینکه در آن زیاده روی می کنید و وقت آن است که استراحت کنید نیاز به تلاش آگاهانه دارد. متعادل سازی استراحت و فعالیت برای مفاصل سالم بسیار ضروری است.

این بخشی از خود مدیریت است که یاد بگیرید از مفاصل بیش از حد استفاده نکنید و از حد مجاز عبور نکنید. در نظر بگیرید که درد مانند علامت ایست است.

  • از آسیب به مفاصل خودداری کنید


آسیب قبلی مفصل دلیل اصلی آرتروز شناخته شده است. در مفاصل که به دلیل آسیب دیدگی به دلیل تراز نامناسب بار می آیند ، غضروف مفصل از بین می رود و آرتروز می تواند شروع به توسعه کند. در صورت امکان از آسیب دیدگی خودداری کنید – و اگر به مفصلی آسیب می رسانید ، فوراً به دنبال درمان آن باشید.

تمام موارد بالا می تواند از ابتلای شما به ارتروز جلوگیری کند همچنین استفاده از مکمل های غذایی که باعث استحکام و بازسازی غضروف ها می شود نیز می تواند به صورت چشمگیری سلامتی مفاصل شما را تضمین کند .