Skip to main content

آرتریت روماتوئید (روماتیسم مفصلی) یک اختلال خود ایمنی است که حدود ۱.۵٪ از جمعیت آمریکا را تحت تاثیر قرار داده است . اگرچه این درصد نسبتاً کم است، اما وقتی شما کسی هستید که رنج می‌کشید، تنها چیزی که می‌خواهید تسکین است.

هر شکلی از آرتریت – از جمله روماتیسم – ممکن است با تغییر سبک زندگی بهبود یابد. خوردن یک رژیم غذایی غیر التهابی پر از سبزیجات و میوه های تازه ممکن است به کاهش درد شما کمک کند (و به کاهش وزن اضافی که به مفاصل شما فشار وارد می کند کمک کند).

ورزش هر روز مفاصل شما را روان نگه می دارد و ماهیچه هایی که از آنها حمایت می کنند قوی و انعطاف پذیر نگه می دارد.

اما با روماتیسم ، صرف نظر از اینکه سبک زندگی شما چقدر سالم است، ممکن است همچنان درد فلج کننده را در مفاصل خود تجربه کنید. بر خلاف آرتروز ، که اساسا یک بیماری فرسودگی و داشتن یک سبک زندگی غلط است، روماتیسم یک اختلال در سیستم ایمنی شما است.

به دلایل ناشناخته، اگر شما مبتلا به آرتریت روماتوئید هستید، بدن شما به بافت‌های سالم در مفاصل شما حمله می‌کند که گویی پاتوژن هستند. این حمله یک آبشار التهابی ایجاد می کند که منجر به درد، سفتی و ناتوانی می شود.

در مرکز روماتولوژی نیوجرسی امریکا ، روماتولوژیست های متخصص تعدادی از درمان های پیشرفته را ارائه می دهند که به کنترل درد و ناراحتی روماتیسم کمک می کند.

بسته به نیازهای فردی شما، ممکن است پزشک متخصص ، تزریق آمپول ها را توصیه کنند که التهاب را کاهش داده و سیستم ایمنی شما را آرام می کند تا شما را برای هفته ها تا ماه ها بدون درد نگه دارد.

با انفوزیون های منظم، ممکن است بتوانید خودتان را از مسکن های خوراکی راحت کنید یا حتی آنها را به طور کامل قطع کنید. در زیر داروها و انواع آمپول های روماتیسم را برای تزریق و انفوزیون طولانی مدت معرفی کرده ایم.

انفوزیون های بدون درد از طریق خطوط داخل وریدی (IV) انجام می شود

تمام آمپول های زیر به شما تسکین درد طولانی مدت می دهد. آنها همچنین روند بیماری را که مفاصل شما را از بین می برد متوقف یا کند می کنند.

انواع آمپول های روماتسیسم

قصد داریم انواع آمپول مرتبط با روماتیسم که باید زیر نظر پزشک متخصص استفاده شود را معرفی کنیم

Remicade® (infliximab)
Remicade® یک بیولوژیک IV است. بیولوژیک ها دسته ای از داروها هستند که از موجودات زنده به دست می آیند. بر خلاف دسته‌بندی‌های دیگر داروها، که معمولاً کل بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند، داروهای بیولوژیک برای یک هدف خاص تجویز می‌شوند.

Remicade متعلق به دسته ای از بیولوژیک ها است که به عنوان مسدود کننده های آلفا فاکتور نکروز تومور (TNF) شناخته می شوند. پزشکان از Remicade در ترکیب با متوترکسات استفاده می کنند . شما سه دوز شروع را در هفته های اول ، دوم و ششم دریافت می کنید. سپس هر هشت هفته یکبار انفوزیون نگهدارنده دریافت می کنید.

Orencia® (اباتاسپت)
Orencia® یکی دیگر از آمپول های بیولوژیک است. می توان آن را با انفوزیون IV یا با دستگاه تزریق در خانه استفاده کرد . ممکن است قبل از انتقال به دوزهای نگهدارنده به دوز بارگیری نیاز داشته باشید. شما هفته ای یکبار از قلم های تزریقی خانگی استفاده می کنید.

Actemra® (توسیلیزوماب)
Actemra® یک آمپول آنتاگونیست گیرنده اینترلوکین-۶ (IL-6) است. Actemra را می توان با انفوزیون IV یا در خانه تزریق کرد. پزشکان معمولاً Actemra را پس از اینکه سعی کردید با یک داروی ضد روماتیسمی اصلاح کننده بیماری (DMARD) تسکین پیدا کنید، توصیه می کنند.

Simponi Aria® (گلیموماب)
Simponi Aria® یک آمپول بیولوژیک است که پزشکان همراه با متوترکسات نسخه می کنند . شما یک انفوزیون دوم را چهار هفته پس از اولین انفوزیون انجام می دهید، سپس به برنامه نگهداری هشت هفته ای یا بیشتر بروید.

Rituxan® (Rituximab)
Rituxan® یک آمپول بیولوژیک IV است که پزشکان با متوترکسات توصیه می کنند . هر انفوزیون حدود ۴-۶ ساعت طول می کشد، با احتساب زمان تنظیم، اما شما فقط به دوز نگهدارنده ۲-۵ بار در سال نیاز دارید. اگر سعی کردید و از یک مسدود کننده TNF تسکین کافی نداشتید، ممکن است ریتوکسان را پزشکان توصیه کنند.

Cimzia® (certolizumab pegol)
Cimzia® یک آمپول بیولوژیک است که TNF را مسدود کرده و از آسیب بیشتر مفاصل جلوگیری می کند. ما این دارو را به صورت زیر جلدی تزریق می کنیم ، Cimzia ممکن است برای شما کار کند حتی اگر قبلاً یک مسدودکننده TNF دیگر را بدون موفقیت امتحان کرده باشید.

با گزینه های بسیار زیاد، ممکن است تعجب کنید که چگونه بهترین داروی IV یا آمپول تزریقی را برای روماتیسم خود انتخاب کنید. بهترین انتخاب شما بر اساس سطح فعلی درد، سابقه دارویی و معاینه فیزیکی با مطالعات تصویربرداری است.

برای اطلاع از چگونگی تسکین طولانی مدت درد روماتیسم و جلوگیری از پیشرفت بیماری با تزریق و انفوزیون، همین امروز با نزدیکترین مرکز روماتولوژی محل سکونت خود تماس بگیرید.