Skip to main content

با بدتر شدن علائم آرتریت روماتوئید حتما از خود پرسیده اید که چرا علائم روماتیسم من روز به روز بدتر می شود ؟ می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم

دلایل بدتر شدن علائم روماتیسم

شعله ور شدن بیماری


مفاصل قرمز، گرم و متورم این ها علائمی است که در دوره شعله ور شدن روماتیسم تجربه می کنید

شعله ور شدن زمانی است که التهاب در بدن شما افزایش می یابد. علائم شما ممکن است بدتر شود. همچنین ممکن است تب خفیف، خستگی، و احساس بیماری در همه جا داشته باشید. برای درمان شعله ور شدن روماتیسم ، پزشک ممکن است داروی شما را برای کاهش التهاب تنظیم کند. برای اینکه احساس بهتری داشته باشید، بیشتر استراحت کنید و کمپرس های گرم یا سرد را روی مفاصل دردناک و متورم بمالید.

شما تحت فشار عصبی هستید

استرس، اضطراب و حتی افسردگی در آرتریت روماتوئید شایع هستند. این چیزی بیش از یک روحیه بد است. افسردگی می تواند مدیریت علائم را برای شما سخت کند.

استرس به بدن شما می گوید که کورتیزول، یک هورمون ضد التهابی ترشح کند. اما استرس مداوم باعث تحریک کورتیزول بیش از حد می شود. این باعث بدتر شدن درد می شود. راه‌هایی برای آرامش پیدا کنید، مانند یوگا، حمام آب سرد یا ورزش.

مشکلات خواب

درد روماتیسم و مشکلات خواب یک چرخه معیوب هستند. اگر درد دارید، نمی توانید خوب بخوابید. اگر استراحت کافی نداشته باشید، علائم شما بدتر می شود.

عادات خوب می تواند به شما کمک کند تا زمان استراحت مورد نیاز خود را دریافت کنید. از تصاویر هدایت شده برای منحرف کردن حواس شما از درد استفاده کنید. داروهای ضد درد را قبل از خواب مصرف کنید تا راحت‌تر بخوابید . تلفن و ساعت کنار تخت خود را خاموش کنید. نور آنها می تواند خواب شما را مختل کند.

داروهای شما دیگر کمک نمی کند

حتی اگر چیزی که مصرف می کنید رماتیسم شما را برای مدتی تحت کنترل نگه داشته باشد، همه چیز می تواند تغییر کند.

اگر بدن شما شروع به مقاومت در برابر درمان های فعلی کند، علائم شما ممکن است بدتر شود. با پزشک خود صحبت کنید. ممکن است بتوانید به یک درمان جدید برسید . اگر از داروی بیولوژیک استفاده می کنید، ممکن است داروهای دیگری برای آرتریت روماتوئید اضافه کنند تا علائم شما تحت کنترل باشد.

شما یک بیماری دیگر نیز دارید


می توانید به شرایط مرتبطی مبتلا شوید که علائم مشابهی ایجاد می کنند. افراد مبتلا به روماتوئید نیز بیشتر در معرض ابتلا به فیبرومیالژیا هستند. این باعث درد مزمن، خستگی و نقاط حساس می شود که شبیه روماتیسم مفصلی است. پزشک شما می تواند فیبرومیالژی را تشخیص دهد تا مطمئن شود که علت مشکلات شماست و درمان مناسب را پیشنهاد می کند.

شما از روند بهبودی خارج شده اید

هدف از درمان روماتیسم این است که فعالیت بیماری را تا حد زیادی متوقف کند یا کند کند تا علائم کمی داشته باشید یا هیچ علائمی نداشته باشید.

پزشکان به این پروسه روند بهبودی می گویند. اما همیشه دوام نمی آورد. ممکن است روماتیسم برگردد و بدتر شود. در طول سال ها، علائم شما می توانند بیایند و از بین بروند. برای تنظیم داروهایتان به پزشک مراجعه کنید.

شما به اندازه کافی ورزش نمی کنید

درد و سفتی مفاصل می تواند باعث شود که بخواهید روی مبل بمانید. اما اگر مفاصل خود را حرکت ندهید، علائم شما بدتر می شود.

ورزش در واقع به کاهش درد و خستگی مرتبط با روماتیسم کمک می کند. سعی کنید هر روز کمی فعالیت داشته باشید. پیاده روی، دوچرخه سواری یا شنا کنید تا ضربان قلب خود را بالا ببرید. حرکات کششی با دامنه حرکتی انجام دهید تا مفاصل خود را صاف نگه دارید. ماهیچه های خود را تمرین دهید تا قوی بمانند.

اضا فه و زن دارید

اضا فه وز ن فشار بیشتری بر مفاصل ملتهب وارد می کند که منجر به درد بیشتر می شود. چربی بیش از حد در بدن شما می تواند هورمون هایی را ترشح کند که التهاب در ارتباط با روماتیسم را بدتر کند.

اگر اضافه و ز ن دارید، درمان‌های شما ممکن است به خوبی کار نکنند. روزانه ورزش کنید و اگر برای حفظ وزن مناسب تلاش می کنید از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید.

تو سیگار میکشی

اگر روماتیسم دارید و سیگار می کشید، باید آن را ترک کنید!

سیگاری های مبتلا به آرتریت روماتوئید که سیگار را ترک می کنند اغلب علائم آن ها بهبود می یابند.

سیگار در وهله اول احتمال ابتلا به روماتیسم را افزایش می دهد. همچنین می تواند بر نحوه عملکرد داروهای روماتیسمی شما تأثیر بگذارد. آنها ممکن است علائم شما را آنطور که باید کنترل نکنند. و می تواند انرژی شما را از بین ببرد تا ورزش نکنید

سیگار را ترک کنید یا برای ترک این عادت از پزشک کمک بگیرید.

شما بیش از حد فعال بوده اید

ورزش برای روماتیسم شما خوب است، اما نباید در آن زیاده روی کنید.

اگر تمام روز فعال بوده اید، زمانی را برای استراحت اختصاص دهید. استراحت می تواند مفاصل ملتهب را خنک کند و به شما کمک کند تا از خستگی خلاص شوید.

استراحت کنید تا آسیب نبینید. یک فیزیوتراپ می تواند به شما یاد دهد که چگونه از مفاصل خود محافظت کنید، از اسپاسم عضلانی دردناک جلوگیری کنید و با خیال راحت ورزش کنید.

کمبود ویتامین D دارید

افراد مبتلا به روماتوئید مفصلی اغلب سطوح پایین ویتامین D در بدن خود دارند. اگر به اندازه کافی ویتامین دی در بدن خود ندارید، روماتیسم شما می تواند فعال تر و بدتر شود.

این می تواند منجر به التهاب دردناک و حتی از دست دادن استخوان در طول زمان شود. ویتامین D کم می تواند درد و خستگی را بدتر کند. پزشک شما می تواند خون شما را برای اندازه گیری سطح ویتامین د شما آزمایش کند. زمان بیشتر در آفتاب (با ضد آفتاب) و مکمل ها ممکن است آنچه را که بدن شما به ویتامین دی نیاز دارد به شما بدهد.

شما عفونت دارید

روماتیسم و درمان هایی که برای آن انجام می دهید احتمال ابتلا به عفونت را افزایش می دهد. سیستم ایمنی شما در حال حاضر بیش از حد کار کرده است، بنابراین مبارزه با اشکالات رایج برای آن سخت است.

حتی آنفولانزای فصلی می تواند علائم روماتیسم را ایجاد کند. همچنین شما را در معرض خطر ابتلا به آرتریت سپتیک قرار می دهد که باعث درد شدید در زانوها، لگن یا شانه های شما می شود. واکسن‌هایی را که پزشک پیشنهاد می‌کند، مانند واکسن آنفولانزای سالانه دریافت کنید.

سعی کردیم به این سوال شما که چرا علائم روماتیسم من بدتر می شود پاسخ بدهیم حتما موارد گفته شده را جدی بگیرید ، سبک زندگیتان را سالم کنید و بهترین روش های درمانی را انتخاب کنید تا از بدتر شدن علائم آرتریت روماتوئید جلوگیری کنید.