Skip to main content

بهترین کرم ها برای درمان پسوریازیس کدامند ؟

کرم های پسوریازیس ممکن است اولین خط درمان برای بسیاری از افراد باشد. اگر افراد پسوریازیس خفیف داشته باشند، ممکن است بتوانند آن را با کرم های بدون نسخه (OTC) درمان کنند یا اگر دچار علایم پوستی شدیدی شده باشند این احتمال وجود دارد نیاز به کرم های دست ساز باشد

سعی داریم شما را با بهترین لوسیون ها و کرم ها برای درمان پسوریازیس آشنا کنیم که بهترین انتخاب را داشته باشید.

نرم کننده ها

بر اساس یک مقاله معتبر در سال ۲۰۱۷، نرم کننده ها خط اول درمان پسوریازیس هستند. نمونه‌های رایج نرم‌کننده‌ها عبارتند از وازلین و پارافین مایع.

مزایای نرم کننده ها برای پسوریازیس :

  • پوست خشک را مرطوب کنند
  • خارش پوست را کاهش بدهند
  • بثورات و پوسته پوسته شدن پوست را کمتر کنند
  • یک لایه محافظ روی پوست تشکیل می دهد


یک فرد می تواند نرم کننده ها را به اشکال مختلف خریداری کند. با این حال، کرم ها و پمادها به لوسیون ها ترجیح داده می شوند زیرا غلیظ تر و در نتیجه موثرتر هستند.

بسته به محصول، نرم کننده ها ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند، مانند:

  • تحریک کردن پوست
  • ایجاد آلرژی
  • جوش و آکنه

برای کاهش احتمال عوارض جانبی، فرد می تواند محصولی بدون عطر را انتخاب کند.

نحوه استفاده
افراد مبتلا به پسوریازیس باید از نرم کننده ها به طور فراوان و مکرر استفاده کنند تا از خشک شدن پوستشان جلوگیری کنند.

ممکن است شخصی بخواهد شب ها یک نرم کننده به شکل پماد بمالد. آنها می توانند از فرم های سبک تر مانند کرم یا لوسیون در طول روز استفاده کنند.

آکادمی پوست آمریکا (AAD) توصیه می‌کند از مرطوب‌کننده‌ها یک بار در روز یا اگر پوست خیلی خشک است دو بار در روز استفاده کنید ، همچنین توصیه می‌کند ظرف ۳ دقیقه پس از شستن دست‌ها از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

سرویس بهداشت ملی بریتانیا (NHS) نیز اشاره می کند که نرم کننده ها ممکن است به بهبود اثربخشی سایر پمادهای موضعی کمک کنند. فرد باید حداقل ۳۰ دقیقه پس از استفاده از کرم نرم کننده قبل از استفاده از پماد موضعی دیگر صبر کند.

کورتیکواستروئیدهای خفیف


بیماران پسوریازیس ممکن است استفاده از یک کورتیکواستروئید خفیف، مانند هیدروکورتیزون، در درمان نواحی کوچک پسوریازیس به آن ها کمک کند . یک کورتیکواستروئید می تواند به کاهش التهاب کمک کند، که می تواند تولید سلول های پوست را کند کرده و خارش را کاهش دهد.

اگر پوست فردی مرطوب یا چرب است، ممکن است ترجیح دهند از کرم استفاده کنند. پماد ممکن است برای مناطق خشک یا بثورات پوستی مناسب تر باشد. لوسیون ممکن است برای مناطق بزرگتر پوست ارجح باشد.

کرم‌های کورتیکواستروئیدی خفیف بی‌خطر هستند و اگر کمتر از ۴ هفته از آن‌ها استفاده کنید، نباید عوارض جانبی داشته باشد. با این حال، فرد ممکن است هنگام استفاده از کرم متوجه سوزش در نواحی از پوست شود. این باید پس از چند دقیقه فروکش کند.

نحوه استفاده
فرد باید دستورالعمل های داروساز، متخصص مراقبت های بهداشتی یا بروشور همراه کرم را دنبال کند.

به طور معمول، فرد یک یا دو بار در روز از کرم های کورتیکواستروئیدی خفیف استفاده می کند. وزارت بهداشت انگلستان بیان می کند که یک فرد باید سعی کند بین هر بار استفاده ۸ تا ۱۲ ساعت فاصله بگذارد.

هنگام استفاده از کورتیکواستروئید خفیف، فرد می تواند مراحل زیر را انجام دهد:

دست ها را بشویید و خشک کنید.
کرم یا پماد را به صورت یک لایه نازک روی ناحیه آسیب دیده پوست پخش کنید.
فرد باید مراقب باشد که کرم را روی تمام نواحی تحریک شده پوست استفاده کند و نه فقط در بدترین نواحی.

اسید سالیسیلیک


محصولات حاوی اسید سالیسیلیک به نرم شدن و از بین بردن پوسته های پسوریازیس و همچنین کاهش هرگونه تورم کمک می کند. اسید سالیسیلیک ممکن است در درمان پسوریازیس پوست سر و همچنین پلاک های پسوریازیس روی بدن موثر باشد.

افراد باید دستورالعمل ها را برای هر محصول حاوی اسید سالیسیلیک به دقت دنبال کنند. استفاده از مقادیر بیش از حد اسید سالیسیلیک ممکن است باعث بدتر شدن پسوریازیس شود و باعث خشکی و خارش پوست گردد .

افراد همچنین باید از مصرف اسید سالیسیلیک در پوست هایی که دچار زخم شده اند خودداری کنند

نحوه استفاده
برای استفاده از این دست کرم ها حتما بروشور محصول را با دقت مطالعه کنید همچنین حتما با پزشک متخصص خود مشورت کنید

همچنین توجه داشته باشید قبل از رفتن به جلسه درمان فتوتراپی، فرد باید استفاده از محصولات حاوی اسید سالیسیلیک خودداری کند، زیرا می تواند اثربخشی فتوتراپی را کاهش دهد.

قطران زغال سنگ


قطران زغال سنگ روغنی غلیظ و سنگین است. فرد ممکن است قطران زغال سنگ را در پمادها، کرم ها، محلول ها شامپوهای موثر برای پسوریازیس بیابد.

قطران زغال سنگ یک ماده فعال است که ممکن است به موارد زیر کمک کند:

  • کاهش خارش و پوسته پوسته شدن
  • کاهش هر گونه تورم یا پوسته پوسته شدن
  • کند کردن رشد سریع سلول های پوست


اگرچه بی خطرهستند ، اما می توانند عوارض جانبی خفیفی مانند جوش و آکنه به جای بگذارند

نحوه استفاده
افراد می توانند قبل از استفاده از قطران زغال سنگ در ناحیه بزرگ تری از بدن، یک آزمایش پچ کوچک را امتحان کنند و ببینند به آن حساسیت دارند یا خیر و باید تمام دستورالعمل های محصول را به دقت دنبال کنند.

محصولات ضد خارش


پسوریازیس می تواند باعث خارش پوست شود، که ممکن است تا زمانی که درمان پسوریازیس موثر نباشد، برطرف نشود. در حالی که افراد تحت درمان پسوریازیس هستند، ممکن است استفاده از کرم ضد خارش به تسکین علائم کمک کند.

مردم می توانند به دنبال محصولی باشند که حاوی مواد زیر باشد:

  • کالامین
  • کافور
  • منتول
  • هیدروکورتیزون که یک کورتیکواستروئید خفیف است


کرم های ضد خارش ممکن است باعث تحریک یا خشکی پوست شوند. برای مقابله با این موضوع، افراد می توانند به دنبال محصولی باشند که مرطوب کننده نیز باشد یا از یک محصول ضد خارش در کنار یک مرطوب کننده تسکین دهنده استفاده کنند.

کرم های دست ساز برای پسوریازیس


اگر پسوریازیس به درمان‌های موضعی که در داروخانه ها قابل خریدرای هستند ، پاسخ ندهد، یا علائم شدیدی داشته باشند، ممکن است به کرم‌های تجویزی و دست ساز توسط پزشک خود نیاز داشته باشند.

هنگام استفاده از کرم های موضعی زیر برای پسوریازیس، فرد باید دستورالعمل های متخصص مراقبت های بهداشتی خود را دنبال کند:

کورتیکواستروئیدهای قوی تر
کورتیکواستروئیدهای تجویزی ممکن است به کاهش تورم و پوسته پوسته شدن پسوریازیس، کند کردن رشد سلول های پوست و کمک به پاکسازی پسوریازیس از پوست کمک کنند.

عوارض جانبی کورتیکواستروئیدها می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • نازک شدن پوست
  • ایجاد رگهای پوستی عنکبوتی
  • جوش های آکنه مانند


مهم است که افراد هنگام استفاده از کورتیکواستروئیدهای تجویزی و دست ساز دستورالعمل های ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی را دنبال کنند تا خطر عوارض جانبی کاهش یابد.

آنالوگ های ویتامین D
یک متخصص پوست ممکن است آنالوگ های ویتامین D را برای استفاده در کنار یا به جای کرم های استروئیدی توصیه کند. به عنوان مثال می توان به تاکلسیتول، کلسیتریول و کلسیپوترین اشاره کرد. کلسیپوترین در اروپا کلسیپوتریول نامیده می شود.

طبق گفته بنیاد ملی پسوریازیس امریکا ، کلسیپوترین نوع مصنوعی ویتامین D3 است که به کند کردن رشد سلول های پوست، صاف کردن ضایعات پسوریازیس و از بین بردن پوسته ها کمک می کند. همچنین برای درمان پسوریازیس پوست سر و ناخن مناسب است.

شایع ترین عوارض جانبی کلسیپوترین شامل تحریک پوست، همراه با احساس سوزش است.

کلسیتریول یک نوع طبیعی ویتامین D3 است که به کنترل تولید بیش از حد سلول های پوست کمک می کند. کلسیتریول برای درمان پسوریازیس در اکثر نواحی بدن به غیر از صورت مناسب است.

شایع ترین عوارض جانبی کلسیتریول عبارتند از:

  • خارش
  • ناراحتی پوست
  • ایجاد مقادیر بیش از حد کلسیم در ادرار


رتینوئیدها
رتینوئیدهای تجویزی مشتقات ویتامین A هستند. آنها زمان چرخش سلولی را افزایش می دهند، که به کاهش پوسته پوسته شدن در نتیجه پسوریازیس کمک می کند.

یکی از موثرترین رتینوئید ها برای پسوریازیس تازاروتن است ، تازاروتن می تواند باعث تحریک و خشکی پوست شود و خطر آفتاب سوختگی را افزایش دهد. هنگام استفاده از تازاروتن محافظت از پوست در برابر نور خورشید بسیار مهم است. این شامل استفاده از کرم ضد آفتاب می شود.

افراد در صورت مشاهده علائم ناراحت کننده مانند سوزش، درد یا خارش می توانند با یک متخصص مراقبت های بهداشتی تماس بگیرند. تازاروتن برای افراد باردار مناسب نیست.

آنترالین
آنترالین دارویی است که رشد سریع سلول های پوست را کند می کند. برای درمان پسوریازیس پایدار پوست سر در افراد بالای ۱۲ سال مناسب است.

مردم باید دارو را با دستکش پلاستیکی استفاده کنند، زیرا آنترالین می‌تواند باعث تغییر رنگ ناخن‌ها شود.

مردم همچنین باید بلافاصله دست های خود را ابتدا با آب ولرم و سپس با صابون و آب گرم بشویند.

بهترین کرم ها و لوسیون های خارجی پسوریازیس

لوسیون ها و کرم ها جایگزین درمانی نیستند که پزشک شما برای درمان پسوریازیس توصیه می کند، اما آنها راهی آسان برای مبارزه با برخی از علائم مرتبط با این بیماری مانند خارش و جوش ها هستند.

با این حال، همه لوسیون ها یکسان ساخته نمی شوند. بسیاری از آنها حاوی مواد شیمیایی، عطرها و رنگ هایی هستند که می توانند پوست شما را تحریک کنند، بنابراین لطفاً عاقلانه انتخاب کنید. برای مثال روغن‌های ضروری که بسیاری از محصولات صورت و بدن را معطر می‌کنند – حتی آنهایی که برای پوست‌های حساس فرموله شده‌اند – می‌توانند پوست برخی افراد را تحریک کنند.

مهر شناسایی بنیاد ملی پسوریازیس امریکا محصولاتی را برجسته می کند قصد داریم بهترین لوسیون ها و کرم ها که دارای تاییدیه بنیاد ملی پسوریازیس امریکا هستند را برای شما معرفی کنیم

کرم پسوریازیس CeraVe
کرم مرطوب کننده پوست درمانی پسوریازیس CeraVe که توسط متخصصان پوست ساخته شده است، علائم پوستی پسوریازیس را درمان می کند و در عین حال یک سد محافظ روی پوست ایجاد می کند

پوسته ها و پوست مرده را از بین می برد و به بازیابی رطوبت ضروری پوست کمک می کند و در عین حال به جلوگیری از عود علائم پسوریازیس کمک می کند.

کرم پسوریازیس گلد باند
این کرم بدون عطر که برای پوست‌های مبتلا به پسوریازیس طراحی شده است، هفت مرطوب‌کننده و سرامیدهای فشرده را ترکیب می‌کند تا به پوست احساس آرامش و آبرسانی به علاوه با دارا بودن ۳ درصد اسید سالیسیلیک برای مبارزه و کنترل عود علائم پسوریازیس کمک کند.

کرم مرطوب کننده پسوریازیس MG217
این لوسیون دیگری است که به طور خاص برای افراد مبتلا به پسوریازیس ایجاد شده است. این مرطوب کننده که با اسید سالیسیلیک تزریق می شود، در کنار پماد قطران زغال سنگ MG17 استفاده می شود. اسید سالیسیلیک به شل شدن و از بین بردن پوسته ها کمک می کند، در حالی که قطران زغال سنگ به کند کردن تولید سلول های پوست کمک می کند.