Skip to main content

نزدیک به ۵ میلیون نفر در آمریکا از فیبرومیالژیا رنج می برند.

بیمارانی که از فیبرومیالژیا رنج می برند از دردهای مزمن گسترده، حساسیت زیاد به درد، خستگی، مشکلات خواب، تغییرات خلقی و ناراحتی های روحی و روانی شکایت دارند.

فیبرومیالژیا یک بیماری کاملاً مرموز است که دانشمندان و پزشکان برای تعریف یا درک آن مشکل دارند. درمان هایی برای مدیریت اثرات فیبرومیالژیا وجود دارد.

برای درمان فیبرومیالژیا چه چیزی بخوریم ؟

پودر شاخ گوزن ELK برای بیماری فیبرومیالژیا بخورید

تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد پودر مخمخلی شاخ گوزن ELK می تواند به کاهش علائم فیبرومیالژیا کمک کند. برای درک اینکه چگونه شاخ گوزن کانادایی بر فیبرومیالژیا تأثیر می گذارد، ابتدا باید مشکلات اساسی که تصور می شود باعث فیبرومیالژیا می شود را درک کنیم. سپس باید اجزای موجود در مخمل شاخ گوزن ELK را در نظر بگیریم که به مبارزه با آنها کمک می کند.

نظریه های زیادی در مورد علت متمایز فیبرومیالژیا وجود دارد. فیبرومیالژیا، بر خلاف آرتریت، یک بیماری التهابی نیست.

با این حال، تحقیقاتی وجود دارد که التهاب عصبی را به فیبرومیالژیا مرتبط می کند. برای توضیح بهتر التهاب عصبی و ارتباط مخملی شاخ گوزن با فیبرومیالژیا، ابتدا باید توضیح دهم که چه چیزی باعث التهاب عصبی می شود.

پودر شاخ گوزن نژآد ELK چگونه فیبرومیالژیا را درمان می کند

  • استرس اکسیداتیو، التهاب عصبی و فیبرومیالژیا

فرآیندی در سلول ها وجود دارد که به عنوان استرس اکسیداتیو شناخته می شود.

استرس اکسیداتیو عدم تعادل بین رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدان ها در سلول ها است.

یک مجله علمی آنلاین توضیح می دهد که، “…مطالعات تایید کرده اند که استرس اکسیداتیو نقش مهمی در التهاب عصبی بازی می کند.”

استرس اکسیداتیو می تواند سلول های ایمنی را در مغز به نام سلول های گلیال بیش فعال کند که دو نوع اصلی دارند. میکروگلیا و آستروسیت ها سلول های گلیال،

اگر بیش از حد فعال شوند، پاسخ اغراق آمیزی به محرک ها در سیستم عصبی مرکزی (CNS) ایجاد می کنند. این باعث افزایش حساسیت می شود و به عنوان حساسیت مرکزی (CS) شناخته می شود.

تصور می شود که CS عامل ایجاد درد مرتبط با فیبرومیالژیا باشد. CS، ناشی از فعال‌سازی غیرطبیعی گلیال، با التهاب مزمن عصبی مرتبط است. طبق مطالعات اخیر، التهاب عصبی مزمن مستقیماً به فیبرومیالژیا مرتبط است.

پودر شاخ گوزن کانادایی ELK در مبارزه با التهاب عصبی موثر است . بسیاری از اجزای موجود در پودر شاخ گوزن نژاد امریکای شمالی بر التهاب عصبی تأثیر دارند.

آنزیمی که در مخمل شاخ گوزن این نژاد وجود دارد به نام مونوآمین، اکسیداسیون انتقال دهنده های عصبی را مهار می کند. همانطور که قبلا توضیح داده شد استرس اکسیداتیو می تواند باعث التهاب عصبی شود که به نوبه خود با فیبرومیالژیا مرتبط است. این احتمال وجود دارد که مونوآمین موجود در مخمل شاخ گوزن ممکن است کمی درد و پخش درد در عضله های مختلف را در بیماران فیبرومیالژیا کاهش دهد.

پودر شاخ گوزن کانادایی همچنین نشان داده است که استرس اکسیداتیو و التهاب عصبی را مهار می کند. در مطالعات انجام شده، عصاره متانولی (MEs) موجود در مخملی شاخ گوزن، بلوک‌های فعال میکروگلیا، MEs قادر به جلوگیری از استرس اکسیداتیو، که منجر به التهاب عصبی (که به فیبرومیالژیا مرتبط است)، با مسدود کردن فعال شدن میکروگلیا، جلوگیری می کند .

کربوهیدرات پیچیده موجود در مخمل شاخ گوزن به نام کندرویتین سولفات نیز ممکن است تأثیر مثبتی در فیبرومیالژیا داشته باشد. تحقیقاتی در مورد آسیب های نخاعی انجام شده است که نشان می دهد کندرویتین سولفات التهاب عصبی در CNS را تنظیم می کند.

شواهد اخیر نشان می دهد که CSPG ها ممکن است مکانیسم های آسیب ثانویه را با تعدیل التهاب عصبی تنظیم کنند. این مطالعه نشان داد که کندرویتین سولفات در واقع میکروگلیا و التهاب عصبی را تنظیم می کند.

توجه به این نکته مهم است زیرا هنگامی که سلول های میکروگلیا به درستی تنظیم می شوند، سیتوکین های ضد التهابی ترشح می کنند، در حالی که اگر میکروگلیا به طور نامناسب فعال شوند، پاسخ پیش التهابی دارند و می توانند فوق العاده آسیب رسان باشند.

  • هیالورونیک اسید و فیبرومیالژیا

یکی دیگر از اجزای موجود در مخمل شاخ گوزن، اسید هیالورونیک است.

اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است که تقریباً در تمام بافت های اتصال دهنده در سراسر سیستم اسکلتی عضلانی یافت می شود.

اسید هیالورونیک کاربردهای زیادی دارد، از مراقبت از پوست گرفته تا تسکین درد مفاصل.

همچنین تحقیقاتی در مورد فواید اسید هیالورونیک برای بیماران فیبرومیالژیا انجام شده است.

در بسیاری از بیماران فیبرومیالژیا کمبود قابل توجهی از منیزیم وجود دارد و منیزیم برای تولید اسید هیالورونیک در بدن مورد نیاز است.

بنابراین، این ممکن است توضیح دهد که چرا هیالورونیک اسید می تواند برای تسکین درد فیبرومیالژیا مفید باشد. طبق یک مقاله علمی، «اسید هیالورونیک با فروکش کردن حساسیت عصبی مرتبط با درد مفاصل، آرام کردن التهاب، تغییر رفتار سلول‌های ایمنی و افزایش تولید طبیعی هیالورونیک اسید در بدن، درد را کاهش می‌دهد.

مصرف آن در کنار گلوکوزامین و کندرویتین بی خطر است. در همین مقاله آمده است که در یک مطالعه بر روی ۳۵ بیمار مبتلا به فیبرومیالژیا که هیالورونیک اسید مصرف کردند، ۲۱ نفر بدون درد، ۶ نفر کاهش درد و ۸ نفر هیچ تغییری را گزارش کردند.

کپسول پودر شاخ گوزن کانادایی ROYAL ELK

فیبرومیالژیا یک بیماری بسیار دردناک است. اجزای مختلف موجود در مخمل شاخ گوزن ELK دارای خواص مختلفی هستند که به طور بالقوه برای افرادی که از فیبرومیالژیا رنج می برند مفید است.

پودر شاخ گوزن امریکای شمالی در ایالت البرتای کانادا توسط شرکت royal elk پردازش و تولید می شود

توصیه می کنیم جهت درمان و بهبودی قابل توجه فیبرومیالژی حتما از کپسول رویال الک کانادا بخورید و استفاده کنید تا نتایج و اثرگذاری قابل توجه آن را در کمتر از سه هفته ببینید

منبع مطالب

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29558941
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33505591/
https://www.conquerha.com/hyaluronicacidfo