Skip to main content

پوکی استخوان یک بیماری مرتبط با آرتریت که با کاهش تدریجی تراکم استخوان و نازک شدن بافت استخوانی مرتبط است ، یک تهدید عمومی بزرگ برای بیش از ۲۸ میلیون آمریکایی در نظر گرفته می شود که ۸۰ درصد آنها زن هستند.

ده میلیون آمریکایی در حال حاضر از این بیماری رنج می برند، در حالی که ۱۸ میلیون دیگر با توده استخوانی پایین تشخیص داده شده اند.

تخمین زده می شود که از هر دو زن یک نفر و از هر هشت مرد بالای ۵۰ سال یک نفر در طول زندگی خود حداقل یک شکستگی مرتبط با پوکی استخوان داشته باشند.

قصد داریم بهترین مکمل ها و داروهای گیاهی و طبیعی برای بهبودی و درمان پوکی استخوان را معرفی کنیم

بهترین دارو طبیعی درمانی پوکی استخوان

در ایالت آلبرتای کشور کانادا ، گوزن ها با نژاد خاصی به نام ELK زندگی می کنند

شاخ گوزن نژاد امریکای شمالی که به آن ELK می گویند سرشار از کلسیم و فسفات هاست این نژاد شاخ گوزن بافتی با رشد بسیار سریع متشکل از فیبروبلاست ها، کندروبلاست ها و کندروسیت ها است که برای رشد استخوان ها و بازسازی غضروفهای اسیب دیده و پر کردن تراکم استخوانی مورد نیاز است.

در حال حاضر یکی از موثرترین و بهترین مکمل ها و دارو های طبیعی درمانی برای مشکلات استخوانی به خصوص پوکی استخوان کپسول پودر شاخ گوزن کانادایی تولید شده شرکت رویال الک کاناداست که در کلینیک های طبیعی درمانی در امریکا و کانادا خط اول درمان مشکلات استخوانی استفاده می گردد

برای درک پوکی استخوان، ابتدا باید تشخیص داد که چگونه بدن سطوح کلسیم را تنظیم می کند و سطوح مواد معدنی را در خون از طریق چرخه شکستن و ساختن استخوان ها حفظ می کند.

استخوان ها توسط استئوکلاست ها طی فرآیندی به نام “تجذب” شکسته می شوند و مواد معدنی و پروتئین ها را در جریان خون آزاد می کنند.

سپس استئوبلاست ها با ترشح یک ماتریکس پروتئینی حاوی کلاژن، رایج ترین پروتئین بدن و شرکت کننده اصلی در تشکیل بافت همبند و استخوان، استخوان جدید را بازسازی می کنند.

این مکانیسم دائماً کار می‌کند، اما هنگامی که به اشتباه می‌افتد و بدن نمی‌تواند به اندازه کافی استخوان جدید تشکیل دهد، یا استخوان قدیمی بیش از حد دوباره جذب می‌شود، پوکی استخوان می‌تواند ایجاد شود.

برخی از محققان بر این باورند که شاخ گوزن نژاد ELK توانایی بازسازی استخوان در افراد مبتلا به این بیماری دژنراتیو را داشته باشد. مطالعه ای در مورد استفاده از شاخ مخملی گوزن تولید شده شرکت کانادایی رویال الک در بیماران مبتلا به پوکی استخوان در حال حاضر در دانشگاه آلبرتا (کانادا) در حال انجام است.

– شاخ‌ گوزنها احیا می‌شوند – در هر بهار رشد می‌کنند و در اواخر زمستان ریخته می‌شوند تا در بهار بعد با همان فرآیند طبیعی جایگزین شوند. شاخ گوزن کانادایی ، غنی از کلسیم و فسفات، بافتی با رشد بسیار سریع متشکل از فیبروبلاست ها، کندروبلاست ها و کندروسیت ها است که برای رشد استخوان ها و بافت های سالم مورد نیاز است.

از آنجایی که کلاژن (یکی از عناصر سازنده شاخ گوزن کانادایی ELK ) نقش مهمی در تشکیل بافت همبند و استخوان ایفا می کند باعث پر شدن تراکم استخوانی و کمک به بهبودی پوکی استخوان خواهد کرد

تحقیقات انجام شده بر روی شاخ گوزن ELK و اثرگذاری آن روی پوکی استخوان

در سمپوزیوم بین المللی علم و فناوری امریکا در سال ۲۰۰۰ میلادی دکتر گرگوری موندی از مرکز علوم بهداشتی دانشگاه تگزاس، سن آنتونیو، تگزاس، در مورد تحقیقات خود در مورد شاخ گوزن کانادایی و پوکی استخوان گزارش داد. موندی اظهار داشت که رشد شاخ گوزن کانادایی نشان دهنده سریع ترین شکل گیری استخوان در قلمرو حیوانات است. وی خاطرنشان کرد که این نوع نژاد شاخ گوزن می تواند عاملی امیدوارکننده برای افزایش توده استخوانی باشد.

در مقاله جولای ۲۰۰۱ مجله مای ویتامینز کانادا ، لیز براون در مقاله‌ای با عنوان «آجر و ملات برای پیشگیری از پوکی استخوان» در مورد شاخ گوزن کانادایی و پوکی استخوانی تحقیقات خود را به صورت مقاله چاپ کرد.

دکتر براون می گوید: «از آنجایی که استخوان به طور مداوم در طول زندگی با کمک استئوبلاست ها (که استخوان را تشکیل می دهند) و استئوکلاست ها (مسئول تجزیه استخوان) بازسازی می شود، تغذیه بهینه تضمین می کند که این فرآیندها تعادل سالم را حفظ می کنند.

این مقاله به بررسی نتایج تحقیقاتی می‌پردازد که از ارزش مکمل‌ها در سلامت استخوان حمایت می‌کنند. از جمله اینها کلسیم است. ویتامین های D، C، و K؛ ایزوفلاون ها و شاخ گوزن کانادایی.

دکتر براون می نویسد که محققان به این نتیجه رسیده اند که بهبود شکستگی توسط شاخ مخملی گوزن کانادایی تسریع می شود. در مطالعه‌ای در سال ۱۹۹۹ که در Chung Kuo Yao Li Hsuch، Pao منتشر شد، موش‌هایی که از پودر شاخ گوزن ELK تغذیه شده بودند ، نسبت به گروه کنترل، سرعت بهبودی بالاتری داشتند.

دکتر براون اثرات تجویز پودر شاخ گوزن کانادایی را به موشهایی که تخمدانهای آنها برداشته شده بود و به اصطلاح یائسه شده بوند ، مطالعه کرد. این کار نشان داد که این موش ها تحت درمان با شاخ گوزن کانادایی، استخوان‌های معدنی بیشتری نسبت به موش‌های دیگر که تخم دان ان ها برداشته نشده بود و یائسه نبودند ، داشتند.

در یک مطالعه بعدی، همچنین با استفاده از پودر شاخ گوزن کانادایی ، تراکم استخوان در موش‌هایی که تخمدان آن ها برداشته شده بود اندازه‌گیری شد

شاخ مخملی به طور موثر تراکم استخوان را پس از اوارکتومی در سطحی نزدیک به موش های دست نخورده تخمدان حفظ کرد. در مقابل، تراکم استخوان در موش های تخمدان برداشته شده که با پودر شاخ گوزن کانادایی درمان نشده بودند کاهش یافت.

خانم های یائسه می توانند از این فرصت برای محافظت از اسکلت خود در برابر پوکی استخوان استفاده کنند.

منبع : https://www.caneva.ca/blog/osteoporosis-velvet-antler-may-help-maintain-bone-density/

کپسول پودر شاخ گوزن کانادایی در کانادا توسط شرکت ROAYAL ELK در ایالت البرتای کانادا تولید می شود