Skip to main content

مردم قرن‌هاست که از گیاهان برای درمان بیماری‌های پوستی مثل پسوریازیس استفاده می‌کنند و تحقیقات اخیر از این ایده حمایت می‌کند که برخی درمان‌های گیاهی ممکن است علائم پسوریازیس را بهبود بخشد.

پسوریازیس یک بیماری التهابی است که باعث ایجاد لکه های قرمز و پوسته پوسته شدن در پوست اغلب روی آرنج، زانو یا پوست سر می شود.

بسیاری از گیاهان پتانسیل کاهش التهاب یا کاهش رشد سلول های پوست را دارند که می تواند به علائم پسوریازیس کمک کند.

قصد داریم در ابتدا بهترین درمان گیاهی و طبیعی که برای پسوریازیس در امریکا انجام می شود را به شما معرفی کنیم

درمان پسوریازیس با کپسول شاخ گوزن ٍELK

نژاد ELK گوزن ها که در کانادا رشد یافته اند شاخ آن ها خواص بینظیر و منحصر به فردی برای بیماری های خود ایمنی آرتریتی از جمله پسوریازیس دارد و کمک فراوانی در کاهش علایم پوستی و التهابی و روند درمانی می کند

شاخ گوزن های Elk در ایالت آلبرتا توسط شرکت ROYAL ELK پراسس و پودر می شود داخل پودر شاخ گوزن ELK مقادیر قابل توجهی از فاکتور های رشد هست که هر سه نوع آن IGF 1 , IGF2 و EGF را دارا می باشد

فاکتور های رشد نقش قابل توجهی در درمان طبیعی و گیاهی پسوریازیس ایفا می کند و با فعال کردن هورمون های رشد و تحریک کردن سلول های بنیادی در بدن باعث اصلاح در ساختار سیستم ایمنی بیمار شده و از حمله سلول های ایمنی فرد به پوست و بافت های دیگر مثل مفاصل جلوگیری می کند

ترکیب فاکتور های رشد و کولاژن داخل پودر شاخ های گوزن نژآد ELK باعث بهبود و ترمیم لکه ها و آسیب های پوستی می شود به گونه ای که فرد استفاده کننده بعد گذشت سه ماه دارای پوست نرم و عاری از لکه ها و پوسته پوسته های پوست خود خواهد شد

کاهش التهاب در مفاصل ، کاهش درد ، روشن شدن پوست ، نرم شدن مفاصل از سایر فواید درمانی کپسول های پودر شاخ گوزن ELK برای بیماران پسوریازیسی می باشد

کپسول شاخ گوزن ROYAL ELK بهترین و موثرترین درمان طبیعی و گیاهی برای درمان پسوریازیس است که در کلینیک های طبیعی درمانی در امریکا و کانادا استفاده می شود

نتایج اولیه روی پوست و مشکلات ارتریتی معمولا بعد از گذشت ۳ هفته مشخص می شود

سایر درمان های گیاهی برای پسوریازیس

۱- ماهونیا آکیفولیوم

که با اسم لاتین Mahonia aquifolium نوشته می شود گیاهی گلدار است که از درختچه ماهونیا می آید. همچنین به عنوان انگور اورگان شناخته می شود. این گیاه دارای سابقه استفاده در درمان بیماری های التهابی از جمله پسوریازیس مصرف می شود.

Mahonia aquifolium حاوی بربرین است که ممکن است به سرکوب برخی از التهابات ناشی از پسوریازیس کمک کند.

این گیاه همچنین دارای اثرات ضد تکثیری است، به این معنی که می تواند رشد سلول های پوست را کند کند. این توانایی به پسوریازیس کمک می کند زیرا این بیماری باعث می شود سلول های پوست به سرعت تقسیم شوند که منجر به پوسته پوسته شدن پوست و پلاک می شود.

  1. نیل طبیعی
    ایندیگو ناتورالیس که به نام کینگ دای نیز شناخته می شود، یک داروی گیاهی سنتی چینی است که مردم برای درمان بیماری های پوستی از آن استفاده می کنند. تولید کنندگان آن را از انواع گیاهان مختلف، از جمله منبع معتبر Baphicacanthus cusia استخراج می کنند.

آزمایش‌های بالینی اخیر نشان می‌دهد که این درمان می‌تواند به پسوریازیس کمک کند، و یک بررسی سیستماتیک از منبع مورد اعتماد در سال ۲۰۱۵ نشان داد که همراه با Mahonia aquifolium، indigo naturalis یک داروی گیاهی موثر برای پسوریازیس است.

در یک مطالعه علمی در سال ۲۰۱۷ به ۲۴ فرد مبتلا به پسوریازیس گیاه نیل طبیعی داده شد و به ۲۴ فرد دیگر از طریق دارونما ها درمان خود را اغاز کردند این مطالعه به مدت هشت هفته طول کشید ، پس از آزمایش، افراد گروهی که از نیل طبیعی استفاده کردند علائم کمتری نسبت به گروه دارونما داشتند.

آنها همچنین سطوح کمتری از اینترلوکین ۱۷ (IL-17) داشتند که نشانگر التهاب در افراد مبتلا به پسوریازیس است.

  1. آلوئه ورا
    کرم ها و ژل های حاوی عصاره گیاه آلوئه ورا دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی هستند. آنها ممکن است به تسکین پوست و مبارزه با باکتری هایی که می توانند باعث عفونت شوند کمک کنند.

یک بررسی سیستماتیک از منبع مورد اعتماد در سال ۲۰۱۳، تعداد کمی از مطالعات را نشان می‌دهد که حمایت محدودی از آلوئه ورا، همراه با ماهونیا آکویفولیوم و نیل طبیعی را برای درمان پسوریازیس موثر نشان می‌دهند.

یک بررسی سیستماتیک جدیدتر از منبع معتبر ۲۰۱۷ نشان داد که هر سه داروی گیاهی بهترین داروها برای درمان پسوریازیس هستند. با این حال، اضافه کرد که قبل از اینکه علم بتواند آنها را به عنوان درمان های موثر برای این بیماری تأیید کند، به شواهد بیشتری نیاز است.

روش های زیادی برای استفاده از آلوئه ورا وجود دارد که افراد می توانند آن ها را در محصولات مختلف پیدا کنند.

برای پسوریازیس، ژل موضعی آلوئه ورا را در مناطقی از پوست که پسوریازیس تحت تأثیر قرار می‌دهد، بمالید.