Skip to main content

قبل از اینکه به درمان و راه های بهبودی فیبرومایالژیا بپردازیم ابتدا این بیماری و علل مبتلا شدن به آن را بررسی خواهیم کرد

اما فیبرومایالژیا چیست ؟

فیبرومیالژیا یک بیماری طولانی مدت به صورت مزمن است که باعث درد در عضلات و استخوان های دن گردد ، یک سری از مناطق بدن دچار حساسیت شوند و فرد دچار یک خستگی عمومی گردد برخی از افراد هم دچار اختلالات در خواب می شوند
درک این شرایط حتی برای دانشمندان پزشکی نیز دشوار است. علائم آن از سایر موارد بیماری های دیگر تقلید می کند و هیچ آزمایش واقعی برای تأیید تشخیص وجود ندارد. در نتیجه ، فیبرومیالژیا اغلب به درستی تشخیص داده نمی شود.

در گذشته ، برخی از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی حتی در مورد واقعی بودن فیبرومیالژیا تردید داشتند. امروزه این بیماری خیلی بهتر درک شده است.

درمان برای فیبرومیالژیا هنوز هم می تواند برای دانشمندان ابهام داشته باشد . اما دواهای شیمیایی و طبیعی ، درمانها و تغییر در سبک زندگی می توانند به شما یاری برسانند تا علایم خود را کنترل و کیفیت زندگی خود را بهبود ببخشید.

درد شاخصه اصلی فیبرومیالژیا


درد علامت مشخصه فیبرومیالژیا است. شما آن را در عضلات مختلف و سایر بافت های نرم بدن احساس خواهید کرد.

این درد می تواند از یک درد خفیف تا یک ناراحتی شدید و تقریباً غیر قابل تحمل باشد.

به نظر می رسد فیبرومیالژیا از پاسخ غیرطبیعی سیستم عصبی ناشی می شود. بدن شما نسبت به مواردی که معمولاً دردناک نیستند واکنش بیش از حد نشان می دهد. و ممکن است درد را در بیش از یک ناحیه از بدن احساس کنید.

با این حال ، تحقیقات موجود هنوز به طور دقیق دلیل فیبرومیالژیا را مشخص نمی کند. تحقیقات در درک بهتر این شرایط و منشأ آن همچنان ادامه دارد.

آیا درمان قطعی دارد ؟


در حال حاضر ، هیچ درمان صد در صدی برای فیبرومیالژیا وجود ندارد.

در عوض ، درمان بر کاهش علائم و بهبود کیفیت زندگی متمرکز است که شامل :

  • برخی داروها
  • استراتژی های خودمراقبتی
  • تغییر سبک زندگی


داروها می توانند درد را تسکین دهند و به خواب بهتر شما کمک کنند. فیزیوتراپی و کاردرمانی قدرت شما را بهبود می بخشد و استرس را بر بدن کاهش می دهد.

ورزش و تکنیک های کاهش استرس به شما کمک می کند چه از نظر روحی و چه از نظر جسمی احساس بهتری داشته باشید.

علاوه بر این ، ممکن است مایل باشید به دنبال پشتیبانی و راهنمایی باشید. این ممکن است شامل مراجعه به یک درمانگر یا پیوستن به یک گروه پشتیبانی باشد.

کپسول شاخ گوزن رویال درمان قطعی فیبرومایالژیا در کانادا و آمریکاست ، این افراد سطوح فاکتور های رشد پایین دارند که با این مکمل جبران می شود

مکملی به نام کپسول شاخ گوزن کانادایی محصول شرکت royal elk آلبرتای کانادا یکی از چشمگیر ترین راه های درمان برای بیماری فیبرومایالژیاست ، طبق تحقیقات گسترده fda روی این بخش از بیماران اکثر افراد سطح های فاکتور های رشد آن ها بسیار پایین است که با مکمل رویال الک سطوح آی جی اف این افراد بیشتر شده و می تواند به میزان چشمگیری فیبرومایالژیا را درمان کند