Skip to main content

اگرچه پسوریازیس بیشتر روی آرنج، زانو، کمر و پوست سر شما تاثیر می گذارد، اما می تواند روی صورت شما نیز ظاهر شود. هرچند به ندرت پیش می آید که افراد پسوریازیس را فقط روی صورت خود داشته باشند.

اکثر افراد مبتلا به پسوریازیس صورت به پسوریازیس پوست سر نیز مبتلا هستند. برخی نیز پسوریازیس خفیف تا شدید در سایر قسمت های بدن خود دارند.

حال می خواهیم عکس های مرتبط با پسوریازیس در قسمت های مختلف صورت را بررسی کنیم که متوجه شوید در صورت ابتلا به پسوریازیس صورت چه عوارض ظاهری را می تواند متوجه صورت شما کند

عکس های پسوریازیس صورت

در عکس های فوق خواهید دید چگونه صورت فرد بیمار درگیر بیماری خود ایمنی پسوریازیس خواهد شد

عکس فوق نمونه ای از پسوریازیس در صورت می باشد

علائم پسوریازیس صورت


انواع مختلفی از پسوریازیس صورت وجود دارد. همه آنها عوارضی روی پوست صورت می گذارند مانند :

  • خارش‌ پوست
  • دردناک شدن پوست صورت
  • تحریک شدن پوست


پسوریازیس اطراف چشم می تواند منجر به قرمزی، پوسته پوسته شدن پلک ها شود. پسوریازیس همچنین می تواند در داخل و اطراف گوش ظاهر شود و به طور بالقوه بر شنوایی شما تأثیر بگذارد.

خاراندن پلاک های پسوریازیس نیز می تواند منجر به شکستگی و پاشیدن پوست شود. در برخی موارد می تواند منجر به عفونت شود. پسوریازیس می تواند بر تصویر خود و کیفیت کلی زندگی شما نیز تأثیر بگذارد.

پسوریازیس پلاکی شایع ترین شکل پسوریازیس است و تمایل دارد به صورت پلاک های برآمده و پوسته پوسته ظاهر شود. از سوی دیگر، پسوریازیس روده ای می تواند مانند قطره هایی با لکه های کوچکتر و ضخیم تر به نظر برسد.

پسوریازیس اریترودرمیک نادر است. این معمولا با بثورات قرمز گسترده همراه است و ممکن است در رنگ های پوست تیره تر قهوه ای تیره یا ارغوانی به نظر برسد. همچنین منجر به نوسانات دمای بدن و افزایش احتمال عفونت می شود. با بهبودی، پوست لکه های قهوه ای تیره ایجاد می کند. این به عنوان هایپرپیگمانتاسیون شناخته می شود.

سایر انواع پسوریازیس ممکن است در کنار پسوریازیس صورت ظاهر شوند. به عنوان مثال، طبق تحقیقات، پسوریازیس پوست سر تقریباً نیمی از افراد مبتلا به پسوریازیس را تحت تأثیر قرار می دهد.

یک بررسی سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد که پسوریازیس صورت در مقایسه با پسوریازیس در سایر قسمت‌های بدن، نشانه پسوریازیس شدیدتر است.

علت مبتلا شدن به پسوریازیس صورت


مانند پسوریازیس در سایر قسمت های بدن شما، هیچ دلیل واضحی برای پسوریازیس صورت وجود ندارد. محققان منبع معتبر مشخص کرده اند که هم وراثت (ژنتیک) و هم سیستم ایمنی شما در این امر نقش دارند.

محرک های رایج پسوریازیس و شعله ور شدن پسوریازیس صورت عبارتند از:

  • استرس
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید و آفتاب سوختگی
  • یک عفونت قارچی، مانند مالاسزیا
  • مصرف داروهای خاص، از جمله لیتیوم، هیدروکسی کلروکین (Plaquenil) و پردنیزون (Rayos)
  • زندگی مداوم هوای سرد و خشک
  • استفاده از تنباکو
  • استفاده زیاد از الکل

کپسول شاخ گوزن کانادایی و درمان پسوریازیس صورت

نژاد های گوزن ELK پرورش یافته در منطقه کوهستانی آلبرتای کانادا یکی از امن ترین و موثرترین روش های درمانی طب سنتی برای انواع پسوریازیس به خصوص پسوریازیس صورت به شما می رود

وجود فاکتور های رشد آی ی اف وان ، آی ی اف توو و ای جی اف در کنار کولاژن نوع دو یکی از قویترین مکمل های طبیعی را برای پسوریازیس به وجود اورده است که با مصرف مداوم این کپسول تا سه ماه به خاطر اصلاح سیستم ایمنی و ترمیم پوستی نقش بسیار مهمی در از بین بردن عوارض ناشی پسوریازیس در پوست صورت و بهبودی قابل توجهی این اختلال ایمنی ایفا می کند

برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله کپسول شاخ گوزن رویال کانادا مراجعه کنید