Skip to main content

اکثر افرادی که پسوریازیس دارند باید به طور منظم به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی مراجعه کنند. در حالت ایده آل، آنها به ارائه دهندگانی مراجعه می کنند که در درمان بیماری های پوستی تخصص دارند.

متأسفانه، دسترسی به پزشکان متخصص پوست برای برخی از افراد مبتلا به پسوریازیس به دلیل منطقه، وضعیت اجتماعی-اقتصادی و سایر عوامل جمعیتی می تواند چالش برانگیز باشد. که این می تواند یکی از مهمترین مشکلات بیماران پسوریازیسی در راه درمان و کنترل بیماری آن ها باشد

در این مقاله موانع و مشکلات در راه درمان افراد مبتلا به پسوریازیس و چگونگی غلبه بر آنها را مورد بحث قرار می دهیم.


نحوه دسترسی متخصص پوست برای بیماران پسوریازیسی


دسترسی به پزشکان متخصص به معنای داشتن توانایی مشاهده نوع ارائه دهنده مورد نیاز در زمانی است که نیاز به دیدن آنها دارید. این همچنین به معنای دریافت درمان موثر و مقرون به صرفه برای وضعیت سلامتی شماست

بر اساس گزارش آژانس تحقیقات سلامت و کیفیت وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده، عوامل مؤثر بر دسترسی به مراقبت عبارتند از:

  • پوشش بیمه
  • دسترسی به یک مرکز درمانی
  • امکان گرفتن وقت ملاقات به موقع
  • درمان توسط ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی واجد شرایط


افراد مبتلا به پسوریازیس معمولاً برای رفع علائم خود، جلوگیری از بدتر شدن وضعیت یا جلوگیری از تأثیر آن بر مفاصل، به مراقبت های بهداشتی منظم نیاز دارند. اگرچه پسوریازیس می تواند خفیف باشد، اما پسوریازیس نیز می تواند شدید باشد و گاهی اوقات یک بیماری پیچیده برای درمان است، بنابراین توانایی دسترسی و زیر نظر بودن توسط یک پزشک متخ حیاتی است.

متخصصانی که پسوریازیس را درمان می کنند شامل متخصصان پوست و روماتولوژیست هستند که در رسیدگی به علائم پسوریازیس مهارت دارند، از جمله:

  • بثورات ضخیم شده و برجسته
  • پوسته پوسته شدن، خارش پوست
  • درد
  • التهاب مفاصل


افراد مبتلا به پسوریازیس شدید نیز در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری قلبی یا سایر بیماری‌های جدی هستند، بنابراین باید از نظر شرایط همزمان تحت نظر باشند که پیدا کردن فوق تخصص پوست در کنار فوق تخصص قلب برای چکاپ و کنترل بیماری یکی از مهمترین دغدغه و مشکلات در روند درمان بیماران پسو


برخی از افراد مبتلا به پسوریازیس با موانعی برای دسترسی به نوع مراقبت های تخصصی مورد نیاز خود مواجه می شوند. دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است دشوار باشد، از جمله:


بیمه:

اگر بیمه نیستید یا پوشش محدودی دارید، ارائه‌دهنده بیمه شما ممکن است برخی از درمان‌های موثر اما پرهزینه مانند داروهای بیولوژیک را رد کند یا آن را پوشش ندهد.


هزینه های پرداختی مستقیم:

هزینه هایی که به طور مستقیم توسط بیماران پسوریازیس پرداخت می شود، حدود ۵۵ درصد از کل هزینه درمان را تشکیل می دهد.
کمبود متخصص پوست در شهر شما:

بسیاری از مردم در ایالات متحده در مناطقی زندگی می کنند که متخصص پوست به اندازه کافی وجود ندارد. این می تواند به مدت زمان طولانی انتظار برای دیدن یک متخصص تعبیر گردد.


کمبود روماتولوژیست:

کمبود مشابهی از روماتولوژیست در ایالات متحده وجود دارد.
بر اساس تحقیقاتی که در بین افرادی که بیش از دو سال برای پسوریازیس خود به پزشک مراجعه نکرده‌اند، دلایل اصلی آن‌ها ترک کامل درمان و هزینه‌های بالا بوده است.

بهبود و حل مشکلات بیماران پسوریازیس در روند درمان


تغییرات در ارائه مراقبت های بهداشتی دسترسی به ارائه دهنده و کمک های مالی را برای برخی از بیماران آسان تر کرده است. برخی از این بهبودها عبارتند از:

مراجعه به کلینیک های پوستی رایگان یا کم هزینه : همچنین برخی از کلینیک ها در برخی از نقاط به صورت خیریه به بیماران خدمات می دهند
بهداشت از راه دور و درماتولوژی از راه دور : این مهم است که شما به صورت مداوم با پزشک خود در تماس باشید و بیماری خود را به او گزارش دهید حتی به صورت آنلاین اگر ارتباط حضوری مقدور نباشد با خدمات آنلاین حتی افرادی که در مناطقی زندگی می کنند که متخصص پوست به اندازه کافی وجود نداشته باشد می تواند بسیار موثر واقع شود



نتیجه گیری


افراد مبتلا به پسوریازیس می توانند چالش هایی را برای دسترسی به مراقبت تجربه کنند. این می تواند شامل ناتوانی در مراجعه به موقع به یک ارائه دهنده واجد شرایط و دریافت درمان مناسب و مقرون به صرفه باشد. فقدان بیمه یا پوشش ناکافی، هزینه های بالا و کمبود تعداد متخصص در ایجاد این مشکل موثر است.

ویزیت از راه دور، کلینیک های پوستی رایگان یا کم هزینه، کمک های مالی، و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی که آموزش های بیشتری در زمینه درمان پسوریازیس دیده اند، می توانند به رفع این مشکلات دسترسی به مراقبت کمک کنند تا افراد مبتلا به پسوریازیس بتوانند کمک های مورد نیاز خود را دریافت کنند.